Hypotheekcrisis???

• Peer

Er wordt in de media gesteld dat veel nederlandse gezinnen de komende jaren in de problemen komen omdat de korte rentevaste-periode afloopt met een zeer laag rentetarief (soms minder dan 3,5 %). Deze gezinnen gaan straks mogelijk 5,5 tot 6 % rente betalen.

Voor onze hypotheek, EUR 240.000, 3,8% voor 6 jaar moet in juni 2011 opnieuw de rente worden vastgezet. We zullen zien wat het wordt….

Hoe zitten jullie qua hypotheeklast en rente?

Groet,

Peer

• arco

kijk ook al met een beetje buikpijn (ok, da's overdreven, maar houd het toch nauwlettend in de gaten) naar de toekomst voor dit onderwep

hypotheek van 230.000 met 3,8% voor 10 jaar.

loopt af in 2016 (ik heb dus nog wel even).

Hopelijk gaan we de schommeling in de rente-standen juist op tijd weer naar beneden….

• menno

Goed nieuws, is alweer een half procentpunt gezakt. Wat de rente gaat doen is nooit te voorspellen. Maar dat het wat hoger is dan de 3.8 procent die je nu betaalt, daar moet je wel vanuit gaan.

Eén voordeeltje: de hypotheekrenteaftrek nivilleert behoorlijk.

• arco

hoi menno,

inderdaad zal de rente (ruim) boen mijn huidige stand van 3,8% staan in 2016.

andere zaken spelen inderdaad ook een rol zoals hypotheekrente aftrek (bestaat dat dan nog?), groei in salaris, woningwaarde, etc etc.

een groet,

arco

• Henk

Hier een hypotheekje met 4.6% waarvan de rentevaste periode (10 jr) in 2013 zal aflopen.

Het hypotheekbedrag is slechts 149.000, dus al is de rente iets hoger tegen die tijd, zal het me niet al teveel pijn doen in mijn portemonee.

• rupert

hier een hypotheek van 330.000 voor 4,4% en 20 jaar vast. Rentevast periode loopt af in 2026, dus voorlopig nergens zorgen over te maken. En inderdaad betaal je straks bijv. 8% rente dan wordt een groot gedeelte alweer teniet gedaan door een hogere renteaftrek.