interne sollicitatie

• corneel

Ik werk sinds een half jaar bij een van de 4 grote gemeentes, heb hier een jaarcontract. Twee weken geleden kwam er een interne vacature vrij, en ik heb hier op gereageerd. Het zou betekenen dat ik vier schalen hoger zou kunnen komen. Nu vraag ik me af of je als interne sollicitant meer kans maakt, dan als externe. Ik heb zelf het gevoel van niet, omdat ik juist denk dat ze meer mensen van buiten aan willen trekken. Weten jullie misschien hoe dat zit met interne sollicitaties? Heb al wel een gesprek gehad met het afdelingshoofd, maar dit was niet formeel. Heb inmiddels wel officieel gereageerd. Ik hoor het graag, en hou me aanbevolen voor tips! Grt

• henk

Ik werk bij een kleine gemeente (±20.000 inwoners) en heb vorig jaar ook gesolliciteerd op een interne vacature (2 schalen omhoog). Bij ons is het zo dat de vacature eerst intern bekend gemaakt wordt. En indien hier niet op gereageerd wordt, wordt de vacature extern bekend gemaakt. Op het moment dat de vacature extern bekend wordt gemaakt heeft iedereen evenveel kansen.

Ik had dus gesolliciteerd op de interne vacature en toen was het erg snel geregeld.

Eén gesprek met het afdelingshoofd, sectordirecteur, wethouder en pz-medewerker was voldoende om benoemd te worden.

Bij een kleine gemeente zijn er natuurlijk veel minder kansen om door te groeien, dit wordt bij ons dan ook erg gestimuleerd, wanneer de mogelijkheid zich voordoet.

• corneel