interne sollicitatie

• corneel

Ik werk sinds een half jaar bij een van de 4 grote gemeentes, heb hier een jaarcontract. Twee weken geleden kwam er een interne vacature vrij, en ik heb hier op gereageerd. Het zou betekenen dat ik vier schalen hoger zou kunnen komen. Nu vraag ik me af of je als interne sollicitant meer kans maakt, dan als externe. Ik heb zelf het gevoel van niet, omdat ik juist denk dat ze meer mensen van buiten aan willen trekken. Weten jullie misschien hoe dat zit met interne sollicitaties? Heb al wel een gesprek gehad met het afdelingshoofd, maar dit was niet formeel. Heb inmiddels wel officieel gereageerd. Ik hoor het graag, en hou me aanbevolen voor tips! Grt

• henk

Ik werk bij een kleine gemeente (±20.000 inwoners) en heb vorig jaar ook gesolliciteerd op een interne vacature (2 schalen omhoog). Bij ons is het zo dat de vacature eerst intern bekend gemaakt wordt. En indien hier niet op gereageerd wordt, wordt de vacature extern bekend gemaakt. Op het moment dat de vacature extern bekend wordt gemaakt heeft iedereen evenveel kansen.

Ik had dus gesolliciteerd op de interne vacature en toen was het erg snel geregeld.

Eén gesprek met het afdelingshoofd, sectordirecteur, wethouder en pz-medewerker was voldoende om benoemd te worden.

Bij een kleine gemeente zijn er natuurlijk veel minder kansen om door te groeien, dit wordt bij ons dan ook erg gestimuleerd, wanneer de mogelijkheid zich voordoet.

• corneel

Hallo, heb inmiddels al een gesprek gehad met mijn leidinggevende, en de beide afdelingshoofden van de betreffende afdelingen. Binnenkort krijg ik een gesprek bij B&W. Het is allemaal nog niet zo formeel gegaan. Men ziet wel dat ik meer kan dan ik mijn huidige functie. De vacature is gisteren openbaar gemaakt, dus ik zit wel in de externe ronde, omdat de sluitingstermijn 1 september was. Ik heb gewoon te laat gereageerd intern, omdat ik dacht toch geen kans te maken. Het betreft een schaal 9 functie, en ik zit nu in 5. Ik acht de kans dus heel klein dat ik het ga worden, maar ik hoop het wel natuurlijk. Weet inmiddels al wel heel goed wat de functie inhoud, omdat een collega van die afdeling het wel ziet zitten met mij en mij al veel heeft uitgelegd over het systeem en de functie. Ik was enthousiast genoeg, en heb in mijn vorige baan in het bedrijfsleven genoeg ervaring opgedaan, om er iets goeds van te maken. Het is een baan als GIS coordinator, en het lijkt me erg interessant. Ik heb alleen mijn leeftijd niet echt meer mee, maar ja….dat is iets waar ik ook niks aan kan doen. Bedankt voor je reactie, en ik laat het je weten als het wat wordt. Grt Corneel