Hallo,
Ik heb een vraagje, zelf heb ik al rond gesnuffeld maar kom er niet echt wijs uit.
Mijn vriend is 26 jaar, en heeft sinds de bouwvak zijn uitvoerders papieren.
Eerst werkte hij als timmerman en kreeg zo'n 1400- 1500 euro incl: reisvergoeding en kledinggeld. Hij heeft MBO electro gehaald en MBO bouwkunde vandaar dat hij Timmerman was. Nu is hij dus uitvoeder en nu zie ik op zijn loonstrookje dat hij maar 100 euro meer verdiend schoon. Als ik terug scroll heeft hij zelfs vorige maand 65euro meer ontvangen incl: zijn reisvergoeding ergens klopt er dan iets niet toch??
Het kan zijn dat er nog een wijziging doorgevoerd moet worden en dat er nog een deel loon achteraan komt maar ik ben bang dat dat niet zo is.
Even als toevoeging, hij werkt nu 2 jaar voor dat bedrijf en heeft gelijk aangegeven dat hij uitvoeder wilde worde, hij is toen gaan leren en mocht in dat jaar ook projecten uitvoeren zonder papieren (met het inkomen van een timmerman).
Ben ik nou dom of lijkt dat maar??? Hij is uitvoeder er verdiend maar 100 euro meer dan een timmerman en heeft hij daarvoor moeten leren?
Wie kan mij vertellen hoeveel een uitvoeder van deze leeftijd mag verdienen?
Even voor de timmermannen/ vrouwen onder ons, het is een prachtig vak en petje af hoor, zelf heb ik ook bouwkunde gedaan maar ben moeten stoppen i.v.m. mijn rug, buiten is toch wel zwaar voor een vrouw en JA. ik vind dat jullie teweinig verdienen.
Als ik op het journaal zie dat al die geleerde gaan staken en jullie bouwvakkers niet dan vraag ik mij af waar het heen gaat… zonder jullie hebben hun geen dak boven hun hoofd en klagen jullie met dat miezerige inkomen??? NEE Hun willen maar meer en meer en jullie laten je gebruiken.. ik vind dat jullie in de bouw ook wel wat meer mogen verdienen. Geld maakt niet gelukkig, maar hun klagen en jullie je krom werken om je gezinnetje te onderhouden en eventueel je auto want deze is onmisbaar geen auto geen werk…
Sorry maar dat wilde ik nog even kwijt, en ik wil absoluut niet verkeerd over komen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Lies (met 5 jaar bouwkunde achter de rug en een leuke eigenzaak met het borduren van logo's)