Hallo allen,
Wie kan mij helpen. Ik ben 30 jaar werkzaam bij een bedrijf. Vorig jaar heb ik gesolliciteerd naar een functie die een schaal lager lag. Ik ging dus van schaal 8 naar 7 met behoud van het zelfde salaris. Nu heb ik de fout gemaakt om akkoord te gaan met het bevriezen van mijn salaris. Ik ging er namelijk van uit dat ik (omdat ik al jaren aan mijn maximum van de schaal zat) alleen geen periodieke verhogingen meer zou krijgen EN dat mijn salaris niet naar beneden zou worden bijgesteld. Nu is er een nieuwe CAO uit gekomen met de afspraak dat iedere salarisschaal in twee jaar tijd met 2 x 3,25 procent worden verhoogt. Tot mijn grote schrik val ik bij dit soort verhogingen de komende jaren (en nog vele jaren daarna) helemaal buiten de boot. Ik zie de toekomst meteen zwart in want hoe moet ik in godsnaam nu de steeds stijgende lasten opvangen zolang mijn salaris voor geen meter meer stijgen zal. Ik kan wel janken. Ik ben notabene van een 26 urige werkweerk naar een 32 urige werkweek gegaan en nu wordt het verschil tussen die 2 salarissen steeds kleiner. Hoe kan ik hier uit komen? Ik voel me echt (ook door mijn eigen domme fout) tekort gedaan nu. Ik werk meer uren, ik heb een (lichamelijk) zwaardere baan en ik krijg er helemaal niets extra's voor lijkt het wel. Ik voel mij op dit moment behoorlijk down. Personeelszaken heeft geen kant en klare oplossing voor me. Wie ziet er nog ergens een lichtpuntje in deze situatie?