Onderwijsassistent in het MBO

• Janna

Beste,

Ik ga aan de slag als onderwijsassistent in het MBO en vroeg me af of het normaal is dat ze in het onderwijs vragen naar salarisstroken van de vorige werkgever en dat je dan gewoon preciews hetzelfde salaris ontvangt, geen discussie mogelijk.

Graag jullie reactie,

Groetjes Janna

• Hein

Beste Janna,

Ik heb dat altijd al de grootste onzin gevonden die er is, het maakt niets uit wat je bij een vorige werkgever verdiende. Het gaat erom wat je nieuwe werkgever voor je over heeft. Misschien een wat bizarre analogie, maar als je een 2de handsauto koopt, maakt het toch ook niets uit wat de vorige eigenaar ervoor heeft betaald?

Of het normaal is weet ik niet, ik vind het in ieder geval niet fatsoenlijk!

• dehuhuhuh

“maar als je een 2de handsauto koopt, maakt het toch ook niets uit wat de vorige eigenaar ervoor heeft betaald.”

bij 2de handsauto is het handig als je weet wat de 1ste eigenaar heeft betaald. nieuwwaarde afschrijving 30% -10 p/j. of bedoelt je dat de auto al 2de hands en jij dus 3de eigenaar wordt… dan maakt niet zoveel uit wat de huidige eigenaar ervoor heeft betaald. (zolang ik de nieuwwaarde en leeftijd maar weet) .

by the way alleen klassieke oude autos stijgen in waarde met de leeftijd).