Salaris Constructeur 1,5 jaar ervaring

• Sander

Goededag forum bezoekers,

Binnenkort moet ik met mijn werkgever om de tafel voor het vastleggen van een volgend contract. In een recent functie-gesprek was hij zeer te spreken over mijn prestaties op het werk en dat dat dan ook te zien is in een nieuw salaris. Voor welk bedrag zou ik moeten gaan?

Mijn huidige gegevens:

Leeftijd: 23 jaar

Studie: HTS Werktuigbouwkunde

werkervaring: 1,5 jaar relevante ervaring

Functie: constructeur speciaal machinebouw

Salaris: 2000,- euro bruto per maand / 40 uur

Vrije dagen: 24 vakantiedagen+ 5 roostervrije dagen

Overuren: tijd voor tijd+25%

Extra's: Winstdeling, kilometervergoeding 0,19/km, geen auto van de zaak

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• bart

Beste Sander,

Mijns inziens zou 2400 een nette volgende stap kunnen zijn. Ikzelf heb ook hts wtb gedaan en heb eerst een tijdje via detacheringsbureaus gewerkt. Ik begon met 1750, toen 1900, 2100, 2400, 2750 en zit nu op zo'n 43 mille per jaar (bonus en extra incl). Dit was wel met telkens nieuwe opdrachten bij verschillende bedrijven en voor verschillende detacheerders. Ben overigens 30 met zo'n 4 jaar werkervaring op HTS en veel werkervaring op MTS niveau in relevant vakgebied.

Op zich denk ik dat je er wel zo'n 250 euro per maand op vooruit zou moeten kunnen gaan. Je praat over een nieuw contract en er is redelijk wat vraag naar technici.

Ik hoop dat er wat meer zijn die willen reageren!

Succes in ieder geval en als je nog een goede tip zoekt voor een detacheerder laat me het dan weten!

grt,