Salaris werkvoorbereider

  • Jose

    Hallo,

    Ik werk momenteel als werkvoorbereider bij een bouwbedrijf. Ik verdien 1250 Euro netto per 4 weken. Ik werk via een uitzendburo.

    Is dit een “normaal” salaris voor deze functie?

  • arco

    is wel heel lastig te bepalen zonder verdere info. vandaar de volgende (standaard) vragen:

    - opleiding

    - werkervaring

    - leeftijd

    - bruto salaris

    - auto v.d. zaak?

    - etc etc

    groet,

    arco

  • Jose

    oke sorry ik zal ze even beantwoorden..

    opleiding: mbo

    werkervaring: ongeveer 9 jaar

    leeftijd: 26

    bruto salaris: 1750 per 4 weken

    auto via uitzendburo

  • arco

    hoi jose,

    ik snap hem niet helemaal (9 jaar ervaring met mbo en 26 levensjaren.. dat betekend dat je 16-17 was toen je van de mbo afkwam? (versnelde opleiding?)

    als ik een inschatting mag geven zou ik zeggen dat ca. 2000,- per maand bruto reeël is, zonder leaseauto, gezien je leeftijd en branche.

    maar goed, laat dit anderen niet weerhouden om ook te reageren!

    gr. arco

  • darryl

    ik ben nu aan het solliciteren bij een uitzendbureau, ook voor werkvoorbereider,

    en ik zou dan hetzelfde netto salaris krijgen en ook een auto. het verschil is alleen

    dat ik 22 jaar ben en alleen mijn mbo opleiding heb en geen werkervaring op dat gebied. dus ik ben eigenlijk een starter. door jou werkervaring zou je denk ik toch wel wat meer moeten krijgen.

    mvg,

    darryl

  • Niek

    Oei, je zit met je salaris echt wel onder de maat hoor..crisis of geen crisis…. met jou leeftijd en werkervaring moet je toch wel tussen de 2100 - en 2400 euro bruto per maand zitten voor een fulltime baan.zeker in de bouwwereld

    ps: mocht je in de toekomst van werk veranderen, hier een goeie tip:

    Laat die uitzend en detacheringsbureaus links liggen en steek meer tijd en moeite in in het vinden van een baan direct bij een werkgever. de bureaus hebben een hele ingewikkelde constructies van loonuitkering dat jezelf de dupe wordt.er is stelselmatig voorgekomen dat het contract die jij met zn uitzendbureau heb vastgelegd niet gelijkwaardig is met het contract van de opdrachtgever. en dan wel in jou nadeel…. spreek uit ervaring!

  • pierre

    dat kan veel hoger met de juiste accountmanager moet je met 9 jaar ervaring op 2900 a 3000 euro terecht komen.

    stop met het uitzendbureau en ga naar detacheringsbureau's die daar gespecialeerd in zijn

  • Pim

    Hallo allemaal.

    ik heb even een vraag mbt tot mijn salaris..

    Ik ben via een uitzendbureau werkzaam bij een aannemer in de grond weg en waterbouw.

    Hier verdien ik ongeveer €470 per week (incl. km vergoeding van €100).

    Mijn ‘normale’ salaris is dus €370 per week.

    Afgerond HBO opleiding Bouwkunde.

    Geen praktijkervaring (afgezien van stages)

    Geen bedrijfsauto (van uitzendbureau of aannemer)

    Is dit een redelijk bedrag?

    Dit ivm omdat ik van plan ben om opslag te gaan vragen.

    Alvast bedankt!

  • Erwin

    Werkvoorbereiders mogen zowiezo rekenen op 2000,- bruto per 4 weken, óf 2100,- bruto per maand.

    Als goede werkvoorbereider via een uitzendbureau, mag je er vanuit gaan dat je voor het bedrijf waar je werkt meer kost dan de directeur. Goede werkvoorbereiders zijn schaars, omdat de besten uit het werk komen. Daar mag best wat tegen over staan.

  • Ies

    Ik ben 36 jaar, inmiddels 2 projecten gedaan als projectleider, ervaring in nieuwbouw, zowel woning- als utiliteitsbouw, en renovatie, 12 jaar werkervaring. Mijn huidige functie is (weer) werkvoorbereider, omdat er bij ons in het bedrijf onvoldoende werk voor me was als projectleider. Mijn salaris hiervoor bedraagt bruto 3200 euro per 4 weken en een auto van de zaak. Ik wil graag reacties van mensen met soortgelijke leeftijd, ervaring etc. of dit een marktconforme beloning is.