Hallo beste mensen,
Ik ben 21 jaar en ben in het bezit van me MBO bouwkunde diploma.
Na me studie (vanaf augustus 2007) heb ik 3maanden lang als aankomend calculator gewerkt, waarbij ik een contract kreeg aangeboden. Dit bedroeg 1900euro bruto per maand. Dit heb ik niet geaccepteerd en vervolgens werk ik nu via een detacheringsbureau bij een ander aannemer. Hierbij verdien ik exact 450euro bruto per week. Hiervan gaat 100euro af naar loonheffing etc. en kom ik uit op ongeveer 350 euro per week netto. Dus 8.75 per uur..Hiernaast bouw ik vanzelfsprekend vakantiegeld op (8%) en worden me vakantiedagen uitbetaald (14%). Heb geen auto, krijg alleen reiskosten vergoed.
Over enkele maanden krijg ik te horen of ik een vaste dienstverband krijg of niet want dan is mij detacheringstijd voorbij. Verlengen van detacheringstijd met nog een jaar kan niet, dit had ik al uitgesloten tijdens me intakegesprek.
Wat is handig om tijdens dit gesprek te vragen als salaris? Verdien ik marktconform, beter of slechter? Het gaat hier om een bedrijf met ongeveer 30 binnenpersoneel (directie, 10 werkvoorbereiders, 5 projectleiders, administratie etc.) Buitenpersoon ongeveer 70 personeel. Alleen directie + projectleiders hebben een leaseauto, overige binnenpersoneel niet.
Graag zoveel mogelijk response..