cao loonsverhoging kleinmetaal.

• ikke

Ik heb een vraag over de cao loonsverhoging en eenmalige uitkering.

Is het zo dat als je boven het minimum loon verdient je werkgever niet verplicht is om je de verhoging en eenmalige uitkeringen te geven?

Ik ben van mening dat het een prijscompensatie/inflatiecorrectie is.

Mijn collegas en ik willen hier graag een antwoord op hebben.

Ik heb al op google gekeken maar daar was alleen de oude cao te vinden.

vr gr .

• marije

ikke schreef:

>

> Ik heb een vraag over de cao loonsverhoging en eenmalige

> uitkering.

> Is het zo dat als je boven het minimum loon verdient je

> werkgever niet verplicht is om je de verhoging en eenmalige

> uitkeringen te geven?

> Ik ben van mening dat het een

> prijscompensatie/inflatiecorrectie is.

> Mijn collegas en ik willen hier graag een antwoord op hebben.

> Ik heb al op google gekeken maar daar was alleen de oude cao

> te vinden.

> vr gr .

lees even het volgende:

Na vier weken staken en overleggen zijn bonden en werkgevers het eens over een nieuwe cao voor de kleinmetaal. Jan Berghuis, cao-onderhandelaar: “We zijn ontzettend blij dat we er vannacht uit zijn gekomen. Dankzij de stakingen is het uiteindelijk een mooi akkoord geworden, waar de vaklieden in deze branche echt wat aan hebben. ”

De cao is afgesproken voor 22 maanden. Afgesproken is een structurele loonsverhoging van 6,5 procent, waarvan 3,5 procent op 1 april 2008 en 3 procent op 1 februari 2009. Daarnaast is er een eenmalige overeengekomen van in totaal 800 euro, waarvan de lagere en midden inkomens het meest van profiteren.

Het voorstel om de leeftijdsdagen te verminderen is teruggetrokken en werknemers in de branche krijgen een jaarlijks recht op 1 scholingsdag. Jongeren krijgen er nog 6% extra bij.

“Al met al zijn er in dit principeakkoord goede afspraken gemaakt over investeringen in vaklieden. We zullen dit akkoord positief aan onze leden voorleggen en hopen dat zij net zo tevreden zijn als wij,” aldus Berghuis.

Zoals je dus kan lezen is je werkgever wel verplicht om het salaris te verhogen en ook de eenmalige uitkering te geven.

• ikke

dank je voor de reaktie.

hier kan ik mijn collegas ook blij mee maken.

vr gr .

• Ikkuh

ik zit ook in CAO kl metaall ,,

je heb gewoon recht op 3,5 procent per april2008,en 1malige uitkering 200bruto per april 2008 ,

check de cao op fnv site .of use Google

per jan 2009 nog 3% ,en nog 2 maal een uitkering 1 van 400bruto en 1van 200 bruto

ongeacht of je minimum???? loon hebt ,,(bestaat dat dan in de metaal sector)???

• Den

Ik zit ook in klein metaal maar krijg geen cent.

We krijgen als reden dat we boven minimum zitten en dus dit niet krijgen.

Hoe zit dit en wat kunnen wij eraan doen ???