Opstap nieuwe functie -> hoeveel erbij in loon?

• GOUKI

Hallo allemaal…

Ik heb de afgelopen jaren telkens zo'n 3 a 4% loonsverhoging gehad.

Nu ben ik echter doorgegroeid naar een hogere functie, welke verhoging is reeel?

Ik werk op een ingenieursbureau en ben van engineer naar projectleider doorgegroeid en ga nu ook direct leiding geven aan mensen.

Verdien nu 2950 bruto/maand en volgens mijn baas zal dat zo'n 3200 worden. (+16%)

Ik vind dat eigenlijk te weinig, want met de reguliere verhoging (4% = 3070,-/maand) ga ik maar Eur 130,– op vooruit.

Ik denk zelf meer aan 3350 a 3400/maand. (+23%) Maar dat is procentueel gezien vrij veel.

Iemand iedeen?

Overige info:

Man 32 jr

Opleiding: Universiteit

Van de zaak: auto, telefoon, laptop, pensioenpremies, spaarloon e.d

• Thomas

Beste GOUKI,

Volgens mij moet je bij de waardering van je nieuwe functie geen vergelijking maken met je oude functie. De procentuele verhoging is niet zo relevant.

Beter is te kijken wat je met jouw kwalificaties voor die functie bij een andere (vergelijkbare) werkgever zou verdienen.

Succes bij de onderhandelingen!

• arco

hoi ,

werk zelf ook bij ing. bureau als pl (van eng.)

zit nu op 2950 komende 3 / 4 jr doorlopend tot ca. 3300 / 3400

vergelijkbaar dus

gr. arco

• Remco W.

+16% is heel netjes bij een promotie.

• Henk

Een overstap van functie hoeft niet altijd een salarissprong op te leveren.

Een senior engineer verdient binnen het schalensysteem van een ingenieursbureau namelijk vaak gewoon hetzelfde als een junior projectleider.

De beste manier om een ‘sprong’ te maken is vaak toch om van baan te wisselen, (of daarmee te gaan dreigen bij je leidinggevende …;-)… ) zeker met de huidige schaarste op de markt voor wat betreft techneuten.

PS volgens mij klopt je +16% niet erg, eerder +8%

• GOUKI

ff een update…

Heb er 3300/maand van kunnen maken en een nieuwe auto. (van 15k naar 25k)

Stijging van 12% uiteindelijk…

Al met al tevreden… voorlopig ;-)

Ik heb ook al eens bij andere bedrijven een gesprekje gehad, kwam er toen achter dat ik op zich al redelijk goed zat met mijn salaris, ging er niet echt flink op vooruit.

Trouwens voor 100,- per maand meer ga ik niet naar een ander, daarvoor heb ik te veel plezier daar waar ik nu zit en ik kan fijn meegroeien met het bedrijf.

• Joost

Gefeliciteerd dan maar!

• Joost

Ben het helaas met Henk eens, helaas bedoel ik: vaak door te switchen van werkgever kan je goed onderhandelen. Heb dit nu bij de inmiddels 15 bedrijven die ik van binnen heb gezien meegemaakt.

Of dreigen bij de leidinggevende werkt betwijfel ik, mijn ervaring is dat dat vaak averechts werkt (“nou dan ga je toch weg”).

• Joost

Vraag aan GOUKI:

Moet je nu je oude lease auto uitrijden of gaat die terug het wagenpark in en kan je sneller in die nieuwe gaan rijden?

• arco

JALOURS :-)

nee hoor… veel succes en gefeli! en inderdaad als je het goed naar je zin hebt, lekker blijven en meegroeien (intern netwerk e.d.)

gr. arco