Salaris transportplanner

• Gub + 29-07-2008

Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar ik op internet kan vinden wat het salaris is van een transportplanner?

Op het bedrijf zelf is geen duidelijke cao aanwezig, dus ik hoop online wat te kunnen vinden.

Of kan iemand mij vertellen wat je als transportplanner ongeveer (bruto) verdient met een werkweek van 50 uur, Mbo 4 opleiding, 2 jaar werkervaring en 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaarheidsdienst.

Alvast bedankt!

• Joost

50 uur, 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Dat is in de ARBO wet niet eens toegestaan!

• menno

Hoi,

Functieschaal E in de CAO van TLN (transport & logistiek nederland). Dat houdt in een functieloon van Eur 1711 (geen ervaring) tot Eur 2181 (6 jaar ervaring).

Als je zoals jij 2 jaar ervaring hebt zit je op Eur 1867. Maar dan moet dat wel relevante ervaring zijn!

Groeten Menno

• Gub

Dankjewel!

• arco

toch wel benieuwd of de reactie van menno overeenkomt met jouw situatie gub!

• menno

CAO TLN is voor beroepsgoederenvervoer. En de door mij opgegeven bedragen gelden voor 40 uur per week. Extra uren tegen 130%.

Een beschikbaarheidsvergoeding bestaat wel, maar wordt zelden betaald en is vooral voor chauffeurs bedoeld die wachten voordat ze kunnen aanvangen voor hun dienst.

• Gub

Het bruto bedrag van Menno voor 40 uur komt ongeveer overeen met mijn situatie voor 50 uur.

Misschien dus wel tijd voor een gesprekje met de baas….

• menno

Is het een transportbedrijf waar je werkt?

• Gub

Ja, maar het gaat om pluimvee, dus kan ook nog zijn dat daar de pluimvee cao geldt i.p.v. de TLN. Alleen in de pluimvee cao staat helemaal geen loonindicatie voor planner.

Op het bedrijf zelf wordt een beetje zo zo gedaan, dus zal vragen of ze e.e.a. op papier kunnen zetten voor mij zodat het wat duidelijker wordt.

• menno

Een eigen pluimveebedrijf dat hun eigen pluimvee vervoert is een eigen vervoerder en valt onder de CAO pluimvee (?) als die bestaat.

Werken jullie voor pluimveebedrijven, dan werk je voor derden en val je onder het beroepsgoederenvervoer en dus onder de TLN-CAO. Diversiteit onder je klanten is niet van belang. En in dit geval gelden de bedragen zoals ik je eerder vermeld heb.

Groeten Menno

Ps. heb zelf een transportbedrijf