wat moet ik vragen

• Koen

Beste mensen,

Wat moet ik vragen!

Ik ben werkzaam bij een bouwkundig adviesbureau via een detacheringsbureau. Mijn contract loopt bijna af bij het detacheringsbureau en ik wil graag verder bij het adviesbureau en zij willen ook heel graag dat ik blijf. Binnenkort zal ik een gesprek aan gaan met de bedrijfsleider over de voorwaarden. Maar wat moet ik vragen? ik heb MTS bouwkunde met aangevuld werkvoorbereiding en uitvoering van het KOB. Ik ben nu werkzaam als werkvoorbereider / assistent projectleider. Ik heb verder 2,5 jaar ervaring als constructie tekenaar bij een ingenieursbureau en ben nu bijna 1 jaar werkzaam bij dit bureau. Wat is dan redelijk vraag ik me dan af…

Ik zie jullie mening graag tegemoet!

• Koen

Oja! voordat iemand het gaat vragen, ik ben 26 heb nu ong 2000,= bruto en een autotje vd zaak bij het detacheringsbureau…

• Joost

Bedenk zelf wat je wilt verdienen en trap niet in de valkuil t.a.v. pensioenpremie, vrije dagen etc.

• Henk

Je zit in een goede positie want het bedrijf waar je nu werkt wil je hebben en het detacheringsbureau zal je ook niet graag willen laten gaan (je bent immers een bron van omzet/winst voor ze), dus probeer dit zeker goed uit te spelen.

Een switch van werkgever is altijd de uitgelezen mogelijkheid om een ‘sprong’ te maken in je salaris, waar je anders misschien wel 3 jaar over zou doen met een standaard beloningstabel die binnen je brache gebruikt wordt. En vergeet niet dat zo'n sprong in salaris ook de volgende jaren nog blijft doorwerken!

Ik zou proberen er minstens € 200 - 300 (10 - 15 %) bij te krijgen, zeker ook omdat je waarschijnlijk je leasebakkie in zal moeten leveren.

• Joost

Ben het met Henk eens. Indien je echter de auto moet inleveren zou ik eerst eens heel goed rekenen wat je dat op jaarbasis kost cq. oplevert. Ik zou tegen inlevering van de auto zeker 750 euro bruto erbij willen, anders ga je erop achteruit.

• hans

ik zou ook denken aan ongeveer 2a300 euro meer en ook een auto van de zaak.

die 750euro slaat nergens op natuurlijk… 1/3 van zijn huidige salaris…?!!

lijkt me een aardige stap in de carriere, bedenk ook dat het detacherings buro mischien wel 1000/1500 per week voor jou vangt voor het werk dat je nu doet!

werk ook via zo'n buro een gemiddeld ligen de prijzen bij “ons” op 1500 euro per week! dus als jij 2000 krijgt en een autotje waar je hopenlijk alleen bijtelling voor betaald! reken maar uit wat je baas nu aan je verdient…

succes er mee!

• Joost

Tegen inlevering van de auto is een additionele 450 euro heel normaal!

Ik mag hopen dat de omzet van het bureau iets hoger is dan 1000 a 1500 per week.

• Joost

Hans, henk: dit is niet 1/3 erbij, de auto zit nu ook in het pakket en de waarde hoort dus bij het salaris.

Alternatief is: vraag precies dat pakket wat je nu ook hebt. Men wil je toch graag hebben?!

• Henk

Een leaseauto hoeft niet altijd zo heel veel voordeel te geven.

In mijn geval bijvoorbeeld woon ik 60 km bij mijn werkplek vandaan.

Ik heb een tijdje een leaseauto gehad en die kostte me € 275,- /maand netto (bijtelling + eigen bijdrage). Sinds een jaar rij ik nu een prive-auto en ik krijg daarvoor € 450,-/maand netto aan reiskostenvergoeding.

Dat komt uit op een verschil van € 725,-/maand en daar kan je best een leuke (2e hands) auto voor rijden. Alleen is het natuurlijk wel zo dat ik mijn prive-kilometers nu zelf moet betalen.

Bij de switch van leaseauto naar prive-auto toendertijd is mijn salaris overigens wel € 400,- bruto/maand omhoog gegaan, maar dat was gedeeltelijk ook een beloning wegens goed functioneren.