wat moet ik vragen

• Koen

Beste mensen,

Wat moet ik vragen!

Ik ben werkzaam bij een bouwkundig adviesbureau via een detacheringsbureau. Mijn contract loopt bijna af bij het detacheringsbureau en ik wil graag verder bij het adviesbureau en zij willen ook heel graag dat ik blijf. Binnenkort zal ik een gesprek aan gaan met de bedrijfsleider over de voorwaarden. Maar wat moet ik vragen? ik heb MTS bouwkunde met aangevuld werkvoorbereiding en uitvoering van het KOB. Ik ben nu werkzaam als werkvoorbereider / assistent projectleider. Ik heb verder 2,5 jaar ervaring als constructie tekenaar bij een ingenieursbureau en ben nu bijna 1 jaar werkzaam bij dit bureau. Wat is dan redelijk vraag ik me dan af…

Ik zie jullie mening graag tegemoet!

• Koen

Oja! voordat iemand het gaat vragen, ik ben 26 heb nu ong 2000,= bruto en een autotje vd zaak bij het detacheringsbureau…

• Joost

Bedenk zelf wat je wilt verdienen en trap niet in de valkuil t.a.v. pensioenpremie, vrije dagen etc.

• Henk

Je zit in een goede positie want het bedrijf waar je nu werkt wil je hebben en het detacheringsbureau zal je ook niet graag willen laten gaan (je bent immers een bron van omzet/winst voor ze), dus probeer dit zeker goed uit te spelen.

Een switch van werkgever is altijd de uitgelezen mogelijkheid om een ‘sprong’ te maken in je salaris, waar je anders misschien wel 3 jaar over zou doen met een standaard beloningstabel die binnen je brache gebruikt wordt. En vergeet niet dat zo'n sprong in salaris ook de volgende jaren nog blijft doorwerken!

Ik zou proberen er minstens € 200 - 300 (10 - 15 %) bij te krijgen, zeker ook omdat je waarschijnlijk je leasebakkie in zal moeten leveren.

• Joost

Ben het met Henk eens. Indien je echter de auto moet inleveren zou ik eerst eens heel goed rekenen wat je dat op jaarbasis kost cq. oplevert. Ik zou tegen inlevering van de auto zeker 750 euro bruto erbij willen, anders ga je erop achteruit.

• hans