Niet geheel correct lijkt me…..
Ik, een 41 jarige HSEQ manager (met HVK achtergrond), binnen een petrochemische organisatie, scepter zwaaiend over een complete HSEQ afdeling, verdeeld over 4 locaties in het land, bestaande uit 2 HVK-ers, 3 MVK-ers, 1 interne hseq auditor/milieudeskundige, 1 kwaliteitscoördinator en 3 teamsecretaresses, verdien 4950 euro bruto per maand (ex buitenlandtoelage en bereikbaarheidstoelage. Deze meegeteld kom ik op krap 7200 euro).
Welnu, verwacht wordt dat ik daar van moet rondkomen…..! dat lukt maar net, dankzij de toelage.
Het werk is leuk/interessant en dat maakt een hoop goed.
ZZP HVK in spé? oriënteer je bijzonder goed op de markt. Denk aan elementen zoals wel/niet laten certificeren, wel/geen beroepsaansprakelijkheidsverzekering (zeer prijzig! weinig nut in de praktijk), arbeidsongeschiktheidsverzekering (in de praktijk: vrijwel nutteloos), rechtsbijstandverzekering etc etc. Let op de fiscus, VAR enz enz. Valkuilen en addertjes genoeg.
Maar loopt de praktijk eenmaal op basis van o.a. goede naamsbekendheid, tja dan zijn de verdiensten gewoonweg goed te noemen. Een collega HVK van mij overweegt dit binnenkort te gaan doen (en eerlijk gezegd ben ik nu zelf ook aan het twijfelen) en staat regelmatig in contact met ik geloof wel zo'n 35 detecheringsbureau's, werving en selectiebureautjes etc. En allemaal hebben ze een actueel cv van mijn medewerker (kijk uit: hoe meer cv's van MVK en HVK kandidaten hoe beter…Goed handelswaar! och…)
m. vr .gr
ir. H. de Jong