loonsverhoging incl nieuwe cao??

• theo

Hallo,

Ik ben 33 jaar en ongeveer 8 jaar werkzaam bij een installatiebedrijf als monteur

in januari heb een gesprek gehad met m'n werkgever over salarisverhoging Dit omdat ik het niet eens was omdat er nieuwe monteurs kwamen die meer verdienden dan mij en minder werkervaring hadden en jonger waren..

heb er 200 brutto erbij gekregen en heb nu sinds februari een salaris van 2120 brutto op mijn loonstrook.

Nu met de nieuwe cao verhoging had ik verwacht dat ik er in april er nog 3,5 % erbij kreeg

maar volgens mijn baas zit dat er al bij in..want dat mondeling afgesproken in januari..maar ik weet van niks.

de eenmalige 200 butto van april heb ik wel gehad maar 3,5% niet..

toen ik die loonsverhoging heb gehad begonnen ze net te staken.

Ik heb toch ook recht op die 3,5 %??

• Tineke

Ja lijkt mij wel dat je daar recht op hebt, volgens mij was er in januari ook nog niks bekend van die 3,5 procent hoor…dus je hebt daar gewoon recht op.

Mijn man zit in het zelfde schuitje als jou en heeft inderdaad ook die 3,5 procent gekregen , en heeft in januari ook opslag hehad

• menno

Je hebt gewoon recht op de bij jouw functie behorende loon. Dat kan je opzoeken in de CAO en je werkgever is verplicht je een CAO-boekje te geven op jouw verzoek. Maar de meeste CAO's zijn ook op internet te vinden. Even google-en!

• andre

Ik heb in januari ook loonsverhoging gehad en in april daarbovenop nog eens die 3,5%. Lijkt mij dat jij daar ook recht op hebt

• verhoging

nee. heb je geen recht op. die 3,5% gaat over het minimumloon wat ze jou dus minstens moeten uitbetalen. stel dat je… @!#$ het ik ga geen berekening geven.

zoek maar uit wat het minimum loon is incl die 3,5 %. als jij meer verdient heb je gewoon pech gehad.

• Joost

Volgens mij zit er ergens iemand zwaar gefrustreerd te zitten zijn, prikt vanaf upc-j.chello.nl met de meest domme nietszeggende reacties!

• rene

ik heb in januari ook loonsverhoging gehad.

ik zit nu op E2000 euro netto

ik ben werkzaam als autoschadehersteller.

mijn werkgever zegt dat hij niks verplicht is omdat we boven de cao zitten met het salaris.

klopt dit ?

ik heb helemaal niks gehad.