Andere baan

• Henk

Ik had een vraagje:

Momenteel ben ik vrachtwagen chauffeur. Ik studeer 2 avonden in de week logistiek en Economie. Nu kan ik als trainee aan de slag bij een ander bedrijf. Mijn huidige salaris is rond de 1800 netto. Dit is mede door mijn overuren.

Nu de vraag: kan ik aangeven tijdens mijn arbeidsvoorwaarden gesprek dat ik er niet op achteruit wil gaan.

Groetjes Henk

• Cornee

Zou ik doen, zo denken alle economen…………..

Man door het overwerk maak je een netto salaris van 1800,00 netto………

dat kun je toch niet vergelijken met een 40 urige werkweek………….om dan ook maar 1800,00 netto …………………..

• arco

nee, ik denk dat je dat niet kan maken.

Je krijgt nu (heel) veel netto salaris door het maken van veel uren.

als je minder uren gaat maken, is het logisch dat je dus ook minder gaat verdienen.

• menno

Zo veel overuren maak je niet als je 1800 netto verdient als chauffeur (basis is ongeveer 1500 netto). Vind dat je wel kan zeggen dat je ongeveer hetzelfde wilt verdienen. En dat je ook bereid bent daar meer dan 40 uur voor te werken, maar als ze dat niet kunnen aanbieden, meer dan 40 per week, dat je dan ditzelfde loon wilt verdienen in 40 uur.

Succes ermee.

• arco

hoi menno,

met respect, maar iemand die vrachtwagen chauffeur is, krijgt (voor 40 uur p.w.) 1500,- netto per maand?

niet overdreven?

gr. arco

• menno

Nee, is niet overdreven. Schaal D5 waar de meeste beroepschaffeurs binnenland inzitten is momenteel Eur 2095 bruto per maand. Dus in normale omstandigheden, heffingskorting toegepast, is dat vrij precies Eur 1500 netto in de maand.

• Cornee

Vreemd, 2400 bruto is net 1500 netto…………

zegt allemaal niet zo veel he?

In iedergeval is er geen werkgever te vinden die je zonder werk te leveren maar zo van alles kado doet om aanje zelfde netto salaris te komen uit het verleden inclusief overwerk……………………

Als Wouter Bos dat hoort……………..whahahahahahaah

• arco

hoi cornee,

wellicht heb jij een leaseauto, waardoor je op dit verschil komt?

ik neem aan dat een vrachtwagenchauffeur geen lease-(vracht)auto heeft?

gr. arco

• Joyce

Aangeven kan natuurlijk altijd, maar het is niet realistisch zoals diverse andere al vertellen. Niet alleen ivm met het verschil in uren, maar ook omdat je in deze nieuwe baan geen enkele ervaring hebt…

Beter is misschien om af te spreken dat je na een jaar dit ongeveer zou kunnen krijgen..

mvgr. Joyce