Salaris tnt post

• Postbode

Onlangs zijn de tnt en bonden nog steeds in onderhandeling met het toekomstig cao voor post personeel en de rest.

Ik val onder het post personeel. Gisteren hebben we een omslag van tnt post ontvangen, daarin valt te lezen, dat ze ons 25 % minder salaris willen geven en dit verschil willen afkopen met 20 maandsalarissen bruto ( leeftijd 45 jaar ) voor andere leeftijdsgroepen geld natuurlijk andere aantal maandsalarissen bruto.

LET OP DIT IS EEN VOORSTEL , MAAR IS NOG NIET ROND.

Wanneer ik hier een berekening op los laat, komt er het volgende uit.

Huidig salaris netto is E 1505,36

Nieuwe situatie netto E 1239,44

Verschil = - E 265,92

Uitkering in eens 20 x 2000 bruto is 40000 bruto netto is het schrik niet

E 20000 gedeeld door 265,92 = 6 jaar en 3 maand houd je dan in pincipe het zelfde salaris

`

NA 6 JAAR EN 3 MAANDEN KOM JE IN PROBLEMEN

VAL JE TERUG NAAR E 1239,44

HOEZO COMPENSATIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Bert27

Zeg postbode, kan je niet gewoon die 20 maandjes loon mee te pakken om vervolgens met ontslag te gaan om direct aan de slag te gaan als conciërge of als vrachtwagenchauffeur. Ik geloof dat de post ook de opleiding (CE) vergoedt.

• Thomas

@Postbode

"NA 6 JAAR EN 3 MAANDEN KOM JE IN PROBLEMEN

VAL JE TERUG NAAR E 1239,44"

Ik ben bang dat de werkelijkheid nog ietst minder rooskleurig zal zijn.

U gaat nog voorbij aan een paar andere factoren..

1 U gaat er van uit dat de inflatie 0% zal zijn in de komende jaren, dit zal in werkelijkheid wel anders zijn (2-3% per jaar) die 1500 wordt dus steeds minder waard waardoor u een hoger bedrag als die 265 aan moet vullen. Normaal gesproken zal het salaris iets meestijgen.

2 De belastingdienst wil natuurlijk ook een graantje meepikken van die 40000

3 U moet de “weelde” kunnen dragen om van die 40000 af te blijven en er maandelijks maar een beetje af te snoepen.

U krijgt natuurlijk wel rente over dat bedrag..

Per saldo maakt het de TNT niet uit of ze u gedwongen moet ontslaan (komt alleen zo vervelend over) en vervolgens nieuwe jonge krachten aannemen tegen een lager salaris, of dat u zelf blijft tegen datzelfde lage salaris, die 20 maandsalarissen moeten ze toch wel ophoesten, dat lage salaris zal dermate demotiverend zijn dat de meesten tzt toch wel weggaan.. .

• Postbode uit Drachten

Klopt maar ik heb de loonsverhoging vanaf de nieuwe 1500 e bruto niet meegerekend omdat ook zoals je zei inflatie wel moet meerekenen. Wanneer je uitgaat van een inflatie van 3 % gemakshalve, ga daar maar vanuit valt de salaris verhoging van de tnt-post ook al weg, en dan heb ik inderdaad nog niet eens rekening gehouden met het feit dat brandstof kosten en de energie prijzen de ziekenfonds lokale belastingen de komende jaren sterk gaan stijgen. Dus je loopt inderdaad in de min.

Inderdaad loont het de moeite wanneer ik het nieuwe netto loon tegenover andere veel leukere banen zet, de stap gemakkelijk is gezet.

Ook bij vele speelt inderdaad de vraag of ze in weelde kunnen leven van die 40000 bruto dan wel 20000 e netto. De meeste gaan hun schulden aflossen, of even snel een andere auto kopen vakantie………. en daarna zien we wel weer. Maar dan vallen ze inderdaad flink terug in salaris.

Zelf zou ik het bedrag 20000 e weg zetten tegen een hele hoge rente 4- 6 % levert ook nog wat op

Ik heb gelukkig nog een buffer waar ik wat terug kan vallen.

Mensen reageer !!!!!!!!!!!!!!

• Diepe Zucht

Wat mij betreft is dit de meest walgelijke manier van personeel bestelen en beflikkeren die er bestaat. In de speciale editie van OMSLAG wordt uitgelegd dat deze regeling alleen van toepassing is voor de loonschalen 1 t/ 4 en voor de schalen vanaf 5 worden pensioen premies en toeslagregeling versoberd.

Wat TNT feitelijk doet is iedereen in de lagere inkomensgroepen een vette worst voorhouden waar gegarandeerd een aantal mensen op zullen toehappen.

Het is eigenlijk gewoon iedereen zijn ontslag vergoeding, waar hij of zij bij gedwongen ontslag gewoon recht op heeft, aanbieden en vervolgens iedereen de keuze laten of ze werkelijk “oprotten” of niet. Dit scheelt TNT, aan de ene kant, een fortuin aan gerechtelijk kosten, voor hen die vertrekken en aan de andere kant scheelt het een kapitaal aan opleidingskosten voor hen die wel blijven werken voor het nieuwe, 25% lagere, cao-loon.

Jongens en meisjes, dit moet je echt niet pikken en laat je niet hypnotiseren door door een schep geld….. JOUW EIGEN GELD!!!

Dit is gewoon een sigaar uit eigen doos, trap daar dus alsjeblieft niet in.

Heel veel sterkte,

Groeten, een boze partner van een van jullie collega's

• Remco Jan

Zou er over 6 jaar en 3 maanden nog post worden bezorgd? Ik krijg iedere maand minder via de post binnen, en steeds meer via e-mail. Als rekeningen straks ook via internet binnenkomt bij de bank, is het vrijwel helemaal opgedroogd qua hoeveelheid post….

• Postbode uit Drachten

Ja, dat klopt. Ik ben mij er ook terdege van bewust dat dit niet goed komt. Wij kunnen het ook aan de aantallen merken. Zelf doe het postbezorgen al 26 jaar. Ben dan ook bezig om buiten het bedrijf iets te zoeken waar ik tot mijn 65ste nog kan werken. Bij de tnt post is dat absuluut niet het geval , ik geef het nog 3-5 jaar dan is het “gebeurd” en dan staan veel mensen die het niet in de gaten hebben met lege handen , en dan echt met lege handen.

• johnnie

Mijn advies:

Centen pakken en wegwezen!

Heb ik ook gedaan (bij een ander bedrijf) en ik lach me tien slagen in de rondte!

• Remco Jan

Het is misschien niet leuk, maar op een gegeven moment is een industrie “op”. Er zijn ook geen stokers meer in dienst bij de NS.

Het goede nieuws is dat er altijd weer nieuw soort werk komt. Er zijn nu tenslotte meer mensen aan het werk dan ooit te voren, terwijl heel veel werk van vroeger niet meer bestaat.

• Postbode uit Drachten

Ja, das is de beste remedie, had jij een fultime baan bij de tnt. Dat klopt er is werk zat. Ook in het noorden is nog genoeg werk. Ik zie het bij ons in het dorp opbloeiende industrie , ook komen er steeds weer meer adv in de krant. Ondanks dit alles is slaap gelukkig nog goed, omdat ik van mening ben er ergens anders altijd wel weer werk is.