hulp gevraagd bruto-netto vraag

• mama van Norah en 04-04--2008

mijn man is 39 jaar en kan een nieuwe baan aanvaarden (bedrijf heeft geen cao)

nu heeft hij een aanbod gekregen van 1585,00 bruto gekregen voor 3 ploegen

zou iemand mij kunnen vertellen wat dit netto is ?????

alvast heel erg bedankt

(kom er zelf niet zo goed uit bij zo`n bruto-netto checker)

• kees

tja, dat is zo niet te zeggen, hangt van div factoren af.

bedrag A is niet altijd bedrag B

maar meestal ong 1/4 tot 1/3 gaat er af grofweg

succes

• Remco Jan

Grofweg zo'n 1200 euro netto schat ik. Maar daar zitten nogal wat mitsen en maren bij..

• ted

Het zal ongeveer €1250 à €1280 zijn. Ik neem aan dat dit wel zonder ploegentoeslag is.

Een bedrijf zonder CAO vindt ik altijd maar vaag. Vaak is er weinig of niets geregeld, bijv een pensioenregeling. Het is ook zo dat je nooit ergens op terug kan vallen ,en een werkgever kan ook het loon “bevriezen”. Dit onder het mom van “het kan er nu niet vanaf wegens de financiële situatie”.

Ik ken verhalen uit mijn omgeving van mensen die ook zonder CAO aan het werk waren. Ik kan hier maar één conclusie uit trekken :NIET DOEN !!!

• menno

Volkomen mee oneens. Zo'n 20% van alle bedrijven zijn niet verplicht zich te houden aan een CAO (sommigen volgen wel op vrijwillige basis een CAO). Zouden al deze bedrijven dus slecht zijn?! Volkomen …koek.

ted schreef:

> Een bedrijf zonder CAO vindt ik altijd maar vaag. Vaak is er

> weinig of niets geregeld, bijv een pensioenregeling.

WEES BLIJ!! Dat je niet verplicht een godsvermogen elk jaar hoeft af te dragen aan je ex-collega's die met pre-pensioen zijn, wetende dat deze regeling voor jou nooit maar dan ook nooit zal bestaan……

Wil je dat wel dan kan je het heerlijk zelf regelen bij een particuliere verzekeraar, en sinds kort ook een bank. Geen absurd duur omslagstelsel (ooit verzonnen door vadertje Drees, ai ai ai en wij liggen krom, wat een rampvoorstel was dat zeg), maar via het uiteraard veel voordeliger kapitaalstelsel.

• ted

Ik heb nooit beweerd dat een pensioenregeling goedkoop is, of dat dat persé via een pensioenfonds zou moeten. Het enige wat ik beweer is , dat er vaak niets geregeld is. Als een werkgever een bijdrage geeft, wat je kunt gebruiken als pensioenaanvulling is er dus, qua pensioen niks aan de hand.

Maar nogmaals, ik ga uit van ervaringen van andere mensen die ook zonder CAO aan het werk gingen. Geen van die mensen is daar ooit positief over geweest, wat niet weg neemt dat er óok mensen zijn die er wel positief tegenover staan.

• B@rt

Wanneer er geen cao is valt een bedrijf onder de Nederlandse wet met zijn/haar regels.

In de wet zijn dingen vastgelegd zoals overwerk, vakantiedagen, ziekmeldingen etc. In sommige gevallen ben je beter af hiermee.

www.wetboek-oline.nl , kun je alles vinden wat je nodig hebt.

• Postbode te Drachten

Afspraken qwa loon en werktijden vast leggen schriftelijk niet mondeling, want dan kunnen ze altijd zeggen, oh dat hebben we nooit gezegd of afgesproken