Salaris junior Projectleider

• Stefan

Hallo,

Ben 40 jaar heb MBO opleiding in de installatie techniek W en werk al jaren als werkvoorbereider/projectleider.

Ben nu aan het soliciteren als junior projectleider bij een ander bedrijf, welk salaris kan ik daarbij vragen ?

- auto van bedrijf

- 38 uur werkweek

- 8% vakantiegeld

- overuren worden niet betaald zit in je salaris

• Remco Jan

Ik schat iets boven de 3000 euro bruto per maand, maar dat hangt ook erg van de branche af.

• Arco

zit zelf in de functie van werkvoorbereider / projectleider in de civiele techniek. (vergelijkbaar mijn inziens). 9 jaar ervaring.

zit nu op de 2850,-

dus met jouw leeftijd idd ong. 3000,- bruto.

ook omdat je goede sec. voorwaarden heb zo te lezen.

gr. arco

• Henk

Arco: werk je bij een aannemer, ingenieursbureau of overheid? En ben je HBO-geschoold?

Ik werk zelf namelijk ook als HBO-geschoolde werkvoorbereider/projectleider civiele techniek bij een gemeente (gedetacheerd) en zit nu op € 3.350,- bruto bij een 38-urige werkweek.

Ik heb trouwens 10 jaar werkervaring.

Henk

• Arco

hoi Henk,

ik werk bij een (groot, landelijk) bureau.

verwacht er de komende periode ca. 200 - 300 vooruit te gaan. zit dan met 9 jr ervaring op ca. 3.200,- voor 40 uur.

(begint in de buurt te komen van jou).

volgens mij is het idd zo dat detachering ca. 10% hoger ligt (qua salarissen). overheid ongeveer vergelijkbaar, maar slechtere groeimogelijkheden.

groet,

arco

• Henk

Hoi Arco,

Klopt allemaal aardig wat je zegt.

Bij de gemeente waar ik nu werk kan je als werkvoorbereider doorgroeien tot schaal 10 (max. € 3.639,- bruto voor 36 uur) en als projectleider tot schaal 11 (max. € 4.192,-).

In de detacheringswereld zijn inderdaad hogere salarissen haalbaar. Hier kan je namelijk echt ‘onderhandelen’ over je salaris omdat de marges tussen hetgeen jij per uur vangt en zij bij een opdrachtgever in rekening brengen (werkvoorbereider vaak tussen de € 50,- en € 60,- per uur) gewoon erg groot is.

Zo heb de afgelopen 2 jaar door 2x te ‘dreigen’ over te stappen naar de gemeente of een concurrent even snel een salarissprong kunnen maken van € 600,- bruto per maand.

Henk

• peter

Ik vind de salarissen iets tegen vallen wat ik hier zoal hoor voor een projectleider.

Als kraanmachinist zit ik ook al aan de 3000 euro bruto per 4 weken..

• Arco

hoi peter,

dit heb ik inderdaad vaker gehoord.

persoonlijk vind ik het salaris van een projectleider in de engineering niet tegenvallen. als projectleider zit namelijk je grootste ‘salaris’ in de vrijheid die je hebt.

en met alle respect voor kraanmachinisten (ik mocht willen dat ik dat zou kunnen), die hebben dat een stuk minder.

anders vertaald: als ik a.s. maandagmorgen niet kan werken ivm verjaardag of wat dan ook, dan ben ik er niet. uiteraard moet ik wel zorgen dat mijn werk goed gaat, dus op de één of andere manier (avond meestal, of compenseren met goede marge's) ben je er toch wel mee bezig.

een groet,

arco

• rob degeus

hallo mijn vraag is :waar kan ik terugvinden hoeveel overuren redelijk of max. zijn,welke inbegrepen zijn bij het salaris van een projectleider?

• Adriana ®

Nergens.

Je kan bespreekbaar proberen te maken, afspraak erover maar thta's it.