Voeger

• Michael

Hoi wie kan me helpen.

Werk al 15 jaar als voeger, 12jr bij de ene en sinds 3,5 jaar bij mijn huidige werkgever. Klein bedrijfje 5 werknemer, N-Brabant.

Sinds ik bij deze werkgever werk krijg ik geen opslag (wel de jaarlijkse CAO verhogingen maar niet meer). Als ik mijn werkgever aanspreek is zijn reactie: “Opslag… je kunt ontslag krijgen…”.

Wie heeft een idee om toch opslag te krijgen, en welke argumenten? Mijn salaris is nu boven CAO (en wel 10%, zgn prestatietoeslag). Verder ook geen buiten CAO secundaire voorwaarden.

Eerlijk is eerlijk taken zijn gelijk gebleven, maar dat is vrij logisch als je bij een klein bedrijfje werkt.

mvgr. Michael

• ted

Als je niet tevreden bent zou ik gewoon eens solliciteren bij een ander bedrijf. Er is werk zat voor een voeger lijkt mij zo. Dan weet je gelijk wat je waard bent, en dan kan je altijd nog beslissen of je de overstap werkelijk maakt.

• Michael

Klopt wat je zegt Ted, maar je krijgt overal 2x een half jaar contract. En nu heb ik een contract voor onbepaalde tijd… en dat is met 2 kleine kinderen en een huis etc. niet onbelangrijk.

Zeker als je bedenkt dat over een half jaar het iets minder goede weer, er weer aankomt.

Iemand anders nog tips?

• ted

Ben het niet helemaal met je eens. Want dat je altijd en overal 2x een half jaarcontract krijgt vindt ik iets te kort door de bocht. Er zijn ook werkgevers die dat anders doen,maar mischien zal men het wel zo in eerste instantie proberen. Maar ook daarin valt toch te onderhandelen ? Niet geschoten is altijd mis.

• kees

Als je werkgever jou een verhoging geeft, dan zal hij ook je collega's een verhoging moeten geven. dit is uiteraard afh hoe waardevol jij bent tov je collega's.

• Wim

Je kan in je sollicitatie gesprek ook proberen een vast contract te krijgen.

is mij ook gelukt in de onderhandeling.Je nieuwe baas zal ook blij zijn dat hij een

ervaren voeger aan de haak slaat

gr Wim