eerlijk???

• LindaK

dan zit je ongeveer op 11 euro bruto per uur, ik zelf ben net zo oud doe het zelfde werk krijg 12,00 bruto per uur ben nu aan het solliciteren en kan nu aanvangen met 13,50 per uur en de afspraak is dat ik ieder jaar omhoog ga..

dus ik vind dat je erg laag zit met je salaris

• al_bundy

Je geeft aan dat je dingen moet doen die je niet kan en ook niet bij je functie thuishoren.

letterlijk eisen van een salaris verhoging en dreigen met opstappen… is niet verstandig. de baas wilt blijkbaar iemand hebben die dit allemaal wel kan. dus

1) vraag aan je baas een duidelijke taken/functieomschrijving van je huidige functie. constateer dat je andere taken erbij doet die bij een andere functie horen. (blijkbaar al gedaan)

2) maak afspraken met je baas dat je de extra taken alleen goed kan uitvoeren. als jullie beiden willen investeren: maak de volgende afspraken

- jij krijgt een bijscholings cursus (in baas zijn tijd)

- na succelvol voltooien van de cursus, en als je de taken wel kan uitvoeren ‘solliciteer’ je op de nieuwe functie en krijgt daarvoor ook een passend salaris voor.

als je denkt dat je dit promotietraject niet kan volgen. geef dan aan dat je de extra taken niet kan uitvoeren, maar grote kans dat ze een ontslag traject starten, en EEN persoon in dienst nemen die wel alle taken kan uitvoeren.