salaris automonteur

• henk

Hallo ben even benieuwd wat ik moet verdienen denk namelijk dat ik te weinig verdien.Ik ben in het bezit van 1 en 2 autotechnicus apk keurmeester 4 jr airco stek diploma enkele diploma's vanuit het bedrijf.Ik werk nu bijn 12 jaar bij het bedrijf en mijn leeftijd is 29 jaar.Werkzaam heden voornamelijk grote en kleine beurten distributie riemen 3,4,5,6 cilinders inleren uitlezen storingzoeken en flashen van software in auto's.Voor namelijk zijn we merk dealer van vw audi seat en bedrijfswagens vw werk aan alle type auto's van lupo tot a6 of a8.netto salaris is 1330 euro persoonlijk moet dit hoger en hoe werkt dit ivm dienst jaren.

groeten henk

• jan

tja,

persoonlijk moet mijn salaris ook minimaal 500euro meer zijn…!! ?

je bent op je 16/17e gaan werken begrijp ik, toen heb je dus ook de keuze gemaakt om na waarschijnlijk je LTS niet verder te leren. en dus ook gekozen voor een LAGER gemiddeld inkomen de rest van je leven. that's life. en ja wat je werkzaamheden inhouden.. pffff lekker boeiend.

hoe werkt dit: lager dan minimum loon mag je baas je niet betalen.

en wat betreft dienst jaren, het is lang niet overal meer zo dat je er elkjaar vanzelfsprekend op vooruitgaat wat salaris betreft.

wat is trouwens je brutto salaris, is vaan meer belang dan netto.

groeten

• Gert

dit zijn de cao-salarisen en je kunt met je baas onderhandelen,

heeft mn broertje ook gedaan, baas wilde niet , dus istie naar een andere garage gegaan, en heeft nu 150 euro meer,

maar dat is je eigen keus, je kunt ook in het onderhoud gaan.

daar is veel vraag naar

Gert

• henk

hallo

Jan eerst voor jouw mijn bruto salaris 1746 en dat jij geen belang hebt bij al die extra werkzaamheden in de cao staat dat je prestatie gericht beoordeeld word en pers vind ik dus dat ik alle werkzaamheden doe.Ook even terug vallen op je idee van 12 jaar werke niks leren.Ben er ingestapt vanaf mijn tweede monteur toen eerste monteur toen apk keurmeester toen stek airco en tig cursusen watbetreft electro airco uitlijning diesel systemen benzine enz allen uiteraard merk gericht vanuit mijn branch.Dus je leert 1 wel degelijk bij en werkzaamheden boeiend lees eerst de cao of ben je ook een werkgeven?????.En gert ja ik weet het kom uit het oosten daar zullen de lonen lager liggen dan het westen je kunt vragen maar goed een baas doet er nooit tot bijna niks bij dus word het iets anders wat bedoel je met onderhoud?

groeten henk

• Thomas

Maar wel een werkplaatstarief van €75,- per uur doorbereken aan mij..

• erik

75 per uur is waarschijnlijk ook nog zonder btw

• teun

dat is dus ook de reden dat ze mij niet bij de merkdealer zien.

met die hoge uurlonen.

de afzetters dat het zijn.

• car

behoorlijk denigrerend van jouw kant Jan .lekker Boeiend wat je taken zijn ,

een Automonteur word over het algemeen onderbetaald ,toch hebben ze best wel een Job met veel verantwoordelijkheden (remmen ,stuurinrichting,banden ,etc)

henk ,kijk eens wat je omscholingskansen zijn ,als allround technicus / onderhoudsmonteur ,

zet je baas voor het blok ,,een produktiemedewerker in een fabriek verdient meer dan jij.

• kees

wanneer wordt iemand onderbetaald?!

wettelijk is daar het minimumloon voor ingesteld, dus lijkt me sterk.

en iedereen wil natuurlijk het onderste uit de kan maar dat gaat natuurlijk niet.

en dat van die produciemedewerker, dat is mestal ongeschool en voor het minimum loon. is volgens mij ong 1300 bruto. dat valt wel mee dan hoe henk wordt onderbetaald.

succes ermee

• Merle

Hoi,

Mijn vriend is ook eerste autotechnicus. Hij werkte eerst ook bij een gewoon autobedrijf. daar verdiende hij € 1450 bruto.

Nu is hij raceauto's gaan bouwen en verdient hij € 1700 bruto met nog een loonsverhoging in mei in het verschiet.

Denk dat je eens moet gaan rondkijken in de sector. Mijn vriend heeft ook bij meerdere bedrijven gesolliciteerd en kreeg bij andere autobedrijven ook een beter salaris dan hij eerst kreeg.

Groetjes