Salaris Hypotheekadviseur

• Bert27

Wat verdient een hypotheekadviseur? Ik ben mijzelf aan het oriënteren op dit vak. Ikzelf ben 27 jaar, hbo geschoold en ik wil deze zomer een cursus gaan volgen die leidt tot hypotheekadviseur.

Dus,

- wat verdient een startend hypotheekadviseur bruto en wat zijn de bonussen?

- wat verdient een ervaren (5 jaar ervaring) hypotheekadviseur bruto en wat zijn de bonussen?

Alvast bedankt voor de info,

Bert

• Harry

Daar kunnen we kort over zijn Bert……….een hypotheekadvsieur verdient altijd TEVEEL!

Ze brabbelen allemaal hetzelfde standaard riedeltje op en hebben zelf helemaal geen bevoegdheden. Ze zijn bevoegd om de klat te misleiden ja.

Ga een echt vak leren zou ik zeggen

• Agnes

Nou Harry, ik proef frustratie en dan denk ik dat je een rotte appel hebt getroffen en die zijn er in elk vak. Nu ben ik toevallig hypotheekadviseur en ik voel me behoorlijk aangesproken. Ik vind dat ik zelfs heel weinig verdien voor een HBO-er, ik verdien op basis van 60% werken € 1.800 bruto per maand. Maar daarvoor werk ik 3 dagen en 3 avonden. Ik weet zeker dat ik meer uren maak dan een gemiddelde fulltimer in een ander vak (ongeveer van 9.00 - 22.00 maar 23.30 thuis komen komt elke week wel een keer voor..). Daarnaast wil ik even iets recht zetten, wij worden betaald vanuit de geldverstrekkers gedeeltelijk in 1 keer (70%) en gedeeltelijk doorlopend (30%). Maar daarvoor moeten we wel 30 jaar service bieden aan de klant! Een keer een tweede hypotheek regelen (waar we nagenoeg niets aan verdienen…) vragen beantwoorden als een klant belt, de klant proberen te behouden als een andere commerciele partij hem probeert weg te kapen omdat wij anders de verdiendede provisie terug aan de bank moeten betalen! En alles moet natuurlijk Daarnaast is het een heel Dus kappen met dat gezeur over teveel verdienen, ik weet zeker dat je in andere beroepen veel meer kunt verdienen met veel minder inspanning! En gelukkig heb ik wel bevoegdheden, namelijk om de klant te infomeren, de klant te adviseren en daarnaast het hele proces tot aan de notaris in goede banen te leiden, hetgeen niet altijd meevalt met klanten die steeds meer willen lenen dan hun salaris toelaat, veel kredieten hebben en het ons verwijten als een bank ze niet wil financieren. Je hebt met veel zaken te maken die complex zijn, waardoor het vak professionals nodig heeft. Dus, Bert, succes!

• lex

Doe ff nomraal joh!

Wat is dit nu voor een antwoord!

Beetje vol frustratie om welke reden dan ook?

Succes verder en probeer nuttig advies te geven i.p.v. negatieve uitlatingen.

Nogmaals succes ermee en het allerbeste.

• Chan

Beste Bert,

Als hypotheekadviseur verdien je redelijk goed. Daar tegenover staan lange werkdagen en een goede bereikbaarheid. Klanten in de stress bellen ook op zondagen!

Ik heb ervoor gekozen om bij een klein assurantiekantoor te gaan werken waarbij niet alleen naar de provisie wordt gekeken. Ik heb een HBO-diploma en daarnaast ben ik erkend hypotheekadviseur. Ik zit nu 3 jr in het vak, waarvan 1,5 jr als adviseur.

Ik werk op papier 36 uur en heb ervoor gekozen om niet op provisie-basis te werken maar een vast maandloon. Ik verdien 2.750,- per maand, heb 25 vakantiedagen en door de vele overuren kan ik af en toe een extra dagje vrij nemen. Je hebt vaak de vrijheid om je tijd zelf in te delen, maar je werkt veel in de avonduren.

Succes met je keuze.

• belscriptbelbureau

Hallo,

Even een andere vraag.

Wat betaal je voor een goede kwalitatieve hypotheek lead.

Kan iemand mij dat vertellen ik wil graag weten wat de bedragen zijn voor een hypotheek afspraak.

• Rob

Hoi Bert

Bij de rabobank verdient een financieel adviseur in functiegroep 6 tussen de €2200-€3200 p/m En in functiegroep 7 tussen de € 2700- € 3800 p/m.

Hierbij geven ze een totaal advies dus ook verzekeren/pensioen en vermogen.

Bij de ABN AMRO valt een adviseur vermogen & hypotheken in functie groep 7. Jaarsalaris € 25035 -€35764 In groep 8 € 28136 en € 40198

Een preferred banker geeft ook hypotheek advies en valt in groep 8 of 9.

Bij de ING op het callcentrum verdient een hypotheek adviseur vanaf € 14,- p/u

Voor alle functies wordt HBO-niveau gevraagd. Hopelijk heb je er iets aan.

• frank

Zeker geen hypotheek kunnen krijgen op basis van je te lage inkomen…