salaris

• Hein

Nogal wat kansloze reacties hier, er wordt naar conclusies gesprongen zonder ook maar enig idee te hebben wat iemands persoonlijke omstandigheden zijn. Dit is precies wat er mis is in Nederland, niet nadenken, maar je mond in een versnelling gooien en hopen dat er wat zinnigs uitkomt.

Waar het op neer komt is dat in Nederland ervaring niet of nauwelijks wordt gewaardeerd, en dat is inderdaad een wat trieste situatie.

• Daphne

Nou Harry als je hypotheek betaald betaal je ook rente dus daar krijg je al 41,85% van terug en niet vergeten als jij later oud bent ben je vermogend dus als je misschien te hoge lasten hebt heb je waarschijnlijk de verkeerde hypotheek genomen. Dat jij gaat zeuren dat je nog 3 kinderen thuis hebt wonen nou dat slaat echt nergens op, want daar hoef je niet veel aan kwijt te zijn, want die horen op die leeftijd al te werken of een bijbaantje te hebben, dus om kostgeld te vragen aan je 2 oudste lijkt me meer als normaal en de jongste kan dan ook gewoon zijn eigen luxe dingen (kleding, telefoon e.d.) zelf betalen. Weet je wel hoeveel mensen er van een minimuminkomen (+/- 900 euro netto) 3 kleine kinderen te vreten moeten geven. Je bent echt een jankerd en de mensen die jou “slechte”situatie goed praten sporen dus al helemaal niet.

• Sander

Ach Hein kom nou toch! Ervaring wordt wel gewaardeerd maar als je nou eenmaal aan je salaristop zit dan houdt het op. Dat weet je van te voren als je een bepaalde opleiding volgt en voor een desbetreffende baan kiest. Moet je niet moeilijk over gaan doen anders gewoon om laten scholen klaar!

Hoe kan een werkgever van Harry hem nou 5000 euro in de maand geven. Dan zullen veel werkgevers failliet gaan en komt een type als harry helemaal niet meer aan de bak. Tis vraag en aanbod Hein, grow up!

Daphne, zit je zelf in een situatie waar je met weinig rond moet komen?

• Daphne

Nee hoor ik ben 21 jaar en verdien 1500 bruto per maand en dit is mijn startsalaris en heb een 13e maand dus heb niets te klagen. Ik ken alleen genoeg mensen die het met minder moeten doen en die in een situatie zitten waaraan ze niets kunnen veranderen. Ik vind die Harry gewoon een ontzettend ontevreden mens, hij moet blij wezen met wat ie verdient en als ie vind dat ie teveel lasten moet betalen moet hij maar in een huurhuis gaan wonen.

• ikke

Harry klaag je over het ‘lage’ salaris van een lasser - algemeen, of in zijn algemeenheid over het gegeven dat men tegenwoordig met een modaal salaris niet meer rond kan komen, zeker als je opgroeiende (schoolgaande) kinderen heb… want je heb een modaal en redelijk marktconform salaris.

————————————————————-

http://www.beroepenkrant.nl/beroep.asp?id=395

Salaris indicatie

Je salaris is afhankelijk van de beroepsinvulling: ben je een beginnende vakman of geef je ook leiding aan mensen? Startsalaris begint bij € 1.610,- en kan met de juiste opleiding en een leidinggevende functie uitlopen tot € 2.650,-.

• kees

1500 brutto per maand is niet veel meer dan 900 netto hoor..

dus: JA

• Daphne

Ben jij blind ik ben 21 jaar en het is een startsalaris en ik hou er netto 1230 euro aan over dus als het meer als eenderde scheelt met 900 euro netto , nou dan weet ik niet hoe jij rekent. DOMBO

• Mark

Beste Daphne,

Mocht het je niet duidelijk zijn, ook in een huurhuis betaal je vaste lasten, en of dat tegenwoordig nog zoveel scheelt met een hypotheek, da's natuurlijk erg persoonljik.

Verder vind ik dat je gezien je 21 jaar en je zeer nette salaris en sec. arb. vrw. het netjes voor elkaar hebt, maar dat geeft je niet het recht om maar ongezouten over en tegen iemand tekeer te gaan over zijn prive situatie. Simpelweg omdat er ook te weinig gegevens bekend zijn om maar een zuivere mening te kunnen geven.

Misschien heb je gelijk, maar probeer je wat professioneler uit te drukken, dat hoeft niet kwetsend te zijn.

Het beste in je loopbaan en dat je maar een geweldige carriere zult gaan beleven, zodat jij in de toekomst je gigantische hypotheek ruimschoots kunt betalen.

(zou er met die 1500 euro nog maar niet aan beginnen!)

groeten

• Daphne

Dat ik me ongezouten mening heb gegeven, is omdat Harry een behoorlijk inkomen heeft en ook andere keuzes in het leven kan maken (dus vandaar het voorbeeld van een huurhuis) in plaats van te gaan zeuren dat je het zo slecht hebt. Want er zijn genoeg mensen die ziekelijke kinderen hebben waardoor ze niet meer kunnen werken en verplicht zijn in een goedkoper huis te moeten gaan wonen en afstand van hun auto moeten doen. Deze man heeft keuzes, de keuze om bijvoorbeeld zijn kinderen een steentje bij te laten dragen, maar als ze dat op die leeftijd verdommen om dat te doen, dan zijn het toch ook gewoon een stel verwende nesten en dan moeten ze maar eens leren hoe het is om op zichzelf te wonen. Ik vond het gewoon geen excuus van ik heb 3 kinderen thuis wonen, kijk waren het kinderen die jonger waren, van onder de 14 dan zou het weer een ander verhaal zijn.

• David

Heb het geprobeerd……………..geef het op.