salaris

• harry

51 jaar lbo en vervolgopleidingen lassen en constructiebankwerken 21 jaar bij dezelfde werkgever getrouwd en 3 thuiswonenden kinderen 23, 21, en 16 jaar

bruto 2311 = 1537 euro bruto. Eigen huis dus hyptheek probeer daar maar eens van rond te komen

• harry

nogmaals Harry 1537 moet natuurlik netto zijn.

• teun

neem aan dat die 2 oudste kinderen inmiddels kost/inwoning betalen.

• Sander

moet je zorgen dat je vrouw ook gaat werken

• Henk

En nu dus? Moet de overheid je soms bijstaan? Word een beetje moe van dit soort mensen. Als je niet kan rondkomen, neem er een krantenwijk bij ofzo?

Wees inventief, zoek een andere baan etc. etc.

• joyce

Ken iemand: lbo+avond opleiding mulo, alle lasdiploma's + constructiebankwerker, ruim 30jr zelfde werkgever, 62 jaar. Bruto 3800 euro. Is ook een van de meest ervaren mensen, zelfstandig werk, ziet ook of tekeningen niet kloppen en neemt hierop zelf actie etc.etc.

• mrTinbergen

Je bent lbo+/mbo geschoold. jaren ervaring. en je inkomen is bovenmodaal. Afgelopen jaren heb je waarschijnlijk een salaris stijging gehad van ongeveer evenhoog als de inflatie. Dit betekend dat je netto niet vooruit of achteruit zou moeten gaan. toch is voor je gevoel het salaris minder dan jaren terug. correct?

Volgens mij is dit de oorzaak:- levensmiddelen zijn veel duurder. (duurzame)consumenten producten(tv, auto) zijn naar verhouding goedkoper. Dit kan je tegenelkaar wegstrepen volgens CPB. maar daar schiet je niet veel op want je koop immers 1x zoveel jaar auto of tv. boodschappen doe je dagelijks. de realiteit achter de kille CPB cijfers. daar kijken de ‘hoge heren in den haag’ niet naar.

• marlou

harry, kan me indenken dat dit frusterend is. In principe is het loon niet slecht, maar door de inflatie en alles om je heen alleen maar stijgt, behalve het loon, lijkt het alsof het alleen maar slechter wordt, Iedereen heeft hier mee te maken.

Wat betreft die domme opmerkingen van bovenstaande heren; moet je vrouw maar werken? Wie ben jij om hierover te oordelen, wel eens aan gedacht dat ze het wel misschien wel niet kan?? mening geven is goed, maar iemand schuld gevoel geven niet denk er maar eens over na.

• Henk

Sorry hoor maar ik word zo ontzettend moet van dit soort mensen. Nogmaals niemand heeft jouw gedwongen om voor deze job te kiezen. Jij bepaalt zelf hoe je je ontwikkeld, jij bepaalt dus ook zelf wat je verdient.

Wees inventief, begin voor jezelf, ga een LOI cursus doen. Stop me je te wentelen in zelfmedelijden en doe er wat aan!

• Sander

Hey Marlou,

zelf geniet je zeker ook een uitkering of laat je je man werken!!

Als je moeilijk rond kan komen school je jezelf maar bij voor een betere baan of ga meer werken. Grow up!