Periodiek tandartsassistente

• Dieuwke

Ik ben 24 jaar en werk 5,5 jaar in een praktijk. Ik heb nog geen diploma maar volg een opleiding en als alles goed gaat ben ik in mei klaar. Vanaf je 21ste kom je in periodieken maar ik ben nog niet een periodiek omhoog gegaan.Mijn baas zegt, je hebt nog geen diploma en je gaat al wat omhoog met de inflatie!Ik denk het gaat toch niet alleen om een diploma ook hoe je funcioneerd in de praktijk?Ik heb het gevoel dat dit niet klopt!Wie kan mij helpen?

• jack

ik weet niet wat jou baas bedoeld met “je gaat al wat omhoog met de inflatie ”. maar als jij nog nooit wat omhoog bent gegaan qua salaris lijkt mij dit niet juist. Inflatie wil dus zeggen dat je geld minder waard wordt( dat komt omdat alles dus duurder wordt)

Maar nu even iets anders, want je hebt altijd zelf een keuze. Ik zou mijzelf eens de vraag stellen: wil ik werken voor iemand die mij structureel te weinig betaald.

Wil je dit dan is er niets aan de hand, wil je dit niet, dan lijkt het mij tijd voor actie !

Er is voldoende werk voor een tandartsassistente……………

• Henk

Een goede bekende van mij is tandarts en die was een tijdje geleden op zoek naar een assistente. Inmiddels heeft ze er een gevonden en bij de inschaling is ze gewoon uit gegaan van het aantal ervaringsjaren en dus niet van de leeftijd of diploma. Je zou eigenlijk dus al in periodiek 5 a 6 moeten zitten.

Slechte werkgever dus …

Groet,

Henk