Start salaris Hbo Bouwkunde

• Bouwkunde

over een half jaartje rond ik mijn HBO opleiding bouwkunde af. Op 1,5 jaar stage na heb ik geen werkervaring. Ik ben nu door mijn stage bedrijf benaderd om terug te komen voor een gesprek om daar eventueel te komen werken. Nu vraag ik me af met wat voor bruto maandloon ik akkoord zou kunnen gaan / kan verwachten? Van al die salaris indicatie sites word ik niet veel wijzer. momenteel is er veel vraag naar technisch tekenaars met een HTS opleiding, kan je dit meewegen in de gesprekken?

Alvast bedankt,

Groeten

• Miss

Ik zit nu met dezelfde vraag. Wat is uiteindelijk je maandloon geworden?

• ad

Volgens mij is rond de € 2000,- / € 2100,- bruto voor 40 uur een vrij normaal startersloon.

• Ket

Bij een bedrijf waar je stage hebt gelopen wordt nogal eens minder geboden dan het gemiddelde startsalaris, maar je hebt wel werk! Ik ben begonnen met 1600 euro bruto… een schijntje… maar ervaring opdoen en doorsolliciteren heeft mij in 2 jaar tijd op een salaris van bijna 3000 euro bruto gebracht. Mijn vraag is nu… er zit een promotie aan te komen… naar een senior functie, wat is het salarisverschil dat ik kan vragen nu ik van medior naar senior ga?

• GJ

Wat de gek ervoor geeft zou ik haast zeggen. Als er een strikt salarisgebouw is vastgelegd in een CAO kan je dat zo opzoeken. En ook daarin heb je verschillende systemen. Er zijn bedrijven die bij een promotie bijvoorbeeld 10% salarisstijging geven, maar het kan ook zijn dat je in een andere schaal komt waardoor je langer kunt doorgroeien totdat je het maximum hebt bereikt. Je merkt er dan niet direct veel van, maar na een paar jaar merk je het wel degelijk.