Salarisindicatie Werkvoorbereider

• Anton22

Hoi,

Ik zou graag willen weten of mijn salaris marktconform is.

Ik heb vroeger altijd in de werkplaats gewerkt,maar nadat de hoofd werkvoorbereider ontslag had genomen, is mij gevraagd of ik deze functie wou overnemen.Wij zitten in de aluminium contructie's, dus serre's, kozijnen,balkonnen,lichtstraten, etc…

Ik heb hier 12 jaar ervaring in , en ben de drijvende kracht van de afdeling, aangezien de collega's ook nieuw zijn, en hier niet zo veel ervaring in hebben.

Ik doe eigenlijk bijna alles: binnendienst verkoop, projecten calculeren,autocad tekenen,alles uitwerken voor de productie, inkoop materiaal, etc…

Ik zit op dit moment 1 jaar op de werkvoorbereiding.Volgens mijn werkgever had ik al een prima salaris,en heb ik € 100,- loonsverhoging gehad.

Mijn salaris bedraagt op dit moment € 2250,-

Maar volgens mijn assurantiën tussenpersoon, verdien ik veel te weinig.

Wie kan mij een goede indicatie geven van wat mijn salaris hoort te bedragen ?

Mvg Anton

• Anton22

Ik was nog vergeten te melden,dat ik 38 jaar ben.

Mvg Anton

• Henk

Salaris is volgens mij inderdaad veel te laag …Ik ben ook werkvoorbereider (maar dan in de civiele techniek) en mijn salaris is momenteel € 3.350,-.

Ik ben moet wel zeggen dat ik al 10 jr in deze functie zit (32 jr oud) en HBO-geschoold ben.

Groet,

Henk

• Car

je salaris is veel te laag voor de verantwoordelijkheden die je hebt ,

ergens tussen 2500 en 3000 bruto

• Gijs

Hoi Anton,

Ik ben als projectleider werkzaam in een groot (800 man) bouwbedrijf. Als ik jou verhaal zo lees dan komen jou werkzaamheden wel zo,n beetje overeen met de werkvoorbeiders die ik aanstuur.

Deze allround - en zeer gewaardeerde - mensen zitten allemaal zo,n beetje tussen de 3400,00 en 3600,00 bruto per maand. Dit nog “op geleukt” met een fatsoenlijke auto van de zaak en een tantieme van gemiddeld 3000,00 p/j maakt jouw 2200,00 wel heel erg summier.

Tijd voor aktie beste jongen.

gr,

Gijs

• Richard

Beste Anton,

Ik ben toevallig net begonnen als werkvoorbereider (in opleiding voor de Bouw)

Mijn salaris is ong. €2450,- Bruto.

Als ik dat vergelijk met jouw verantwoordelijkheden dan denk ik dat je wel

veel meer mag verdienen.

Hoop dat je betere beloning gaat krijgen.

• ed

hallo allemaal,

Ik ben net begonnen als wervoorbereider. Hiervoor heb ik 10 jaar gewerkt als installatiemonteur. Ik heb geen ervaring als werkvoorbereider en ook geen diploma's in die richting.

Nu is het zo, dat ik salaris moet vragen bij de nieuwe werkgever, maar ik weet niet wat reel is!??

Ik ben zelf 32 jaar.

groet ed

• Raymond

Hoi,

Het salaris is inderdaad nogal laag.

Ik ben ook opgeklommen vanuit de werkvloer naar het bedrijfsburo.

Maar ik heb wel de nodige opleidingen gevolgt ( avondschool).

Ik zou aanraden om voor beginnende werkvoorbereiders die van de werkvloer komen een EVC rapport te laten maken en daar je vervolgopleiding op bepalen.

Mijn ervaring is dat de werkgevers meer waardering heeft voor werkvoorbereiders van de werkvloer met een goede ( avond) studie die het werk in de ‘' klauwen’' heeft gehad dan iemand die rechtstreeks van de HTS afkomt.

Maar het nadeel is dat je nog veel moet investeren met je studie.

Maar je wordt er niet slechter van.

Groetjes Raymond

• gerrit

Hallo, Voskamp betaald nogal slecht als ik dit zo lees. (Sorry voor de late reactie)