van 5 naar 4 dagen, salarisverschil?

• carina

hallo,

Ik heb een vraag. Vanaf februari a.s. ga ik 4 dagen in de week werken, in plaats van 5 dagen (wat ik nu 7 jaar gedaan heb). Mijn vraag is nu: hoeveel ga ik er in salaris op achteruit? Is dat 1/5 deel of moet ik dat anders berekenen? Alvast bedankt voor een antwoord!

groetjes,

Carina

• henk

Gewoon je uren per week x je bruto uurloon.

• haary

oh my god…wat een achterlijke vraag…………..waarschijnlijk ga je nu heel erg weinig verdienen, want wie dit soort vargen stelt kan nooit een goede baan hebben!

• Berry

Beetje overdreven reactie Haary…

Het is niet per definitie zo dat Carina 80% van haar huidige salaris, dus zo gek is haar vraag niet.

Tuurlijk zal 80% een goede schatting geven maar er zullen meer factoren van toepassing zijn zoals wellicht schaling, belasting, of vakantie in het uurtarief zit etc etc.

• carina

Haary,

Dank je voor je antwoord, maar ik vind het nergens op slaan. Je kent mijn hele situatie niet en als je het een stomme vraag vindt, antwoord dan gewoon niet!

Berry, dank voor je reactie.

Groeten,

Carina

• Richard

Beste carina,

dit is hele maal geen stomme vraag. Het makkelijkst is om dit na te rekenen op

http://www.raet.nl/proforma/proflite.asp als je dan alles na rato invuld (pensioen, onkosten enz.) dan moet het wel lukken.

• Car

is helemaal niet zo''n achterlijke vraag ,,

is wel een achterlijke reactie van Haary,Gatverdaarie

• Menno

Wat een achterlijke vraag. Geen commentaar geven!