Salaris Beveiligings-Monteur

• John aarts

Hallo

Ik ben 26jr en heb ruim 4 jaar ervarig als beveiligingsmonteur.

Hierbij moeten jullie denken aan het aanleggen en onderhouden van:

Inbraak-beveiliging

Brand-beveiliging

Camera's

etc

Ik heb mijn MBO diploma (mts niveau 4) en mijn MBV diploma. Verder heb ik ook veel cursussen gevolgd en doe dit nog steeds.

Ik werk 40 uur. Heb eens in de 6 weken, een week lang storingsdienst. Dit is naast mijn normale werk. Ik sta dan paraat van 17.00u t/m 7.00u voor storingen.

Ben zelfstandig aan het werk. Krijg 25 vakantiedagen en 13 adv dagen.

ik verdien nu 2012 euro BRUTO.

Wat vinden jullie hiervan?

Als jullie andere specifieke dingen willen weten dan kun je het vragen.

• Sjors

Het is opzich een redelijk normaal salaris voor deze functie met diploma en leeftijd, maar ik zou toch proberen om eens wat opslag erbij te vragen, want ook beveiligingsmonteurs worden steeds schaarder en ik durf te wedden dat ze je echt niet kwijt willen, dus niet geprobeerd is misgeschoten.

Ik hoop je zo een beetje te hebben geholpen en laat eens weten hoe het verloopt.

Groetjes

Sjors

• John aarts

Ik heb dat al aangekaart bij de directie. Ze zijn volgens mij wel geschrokken. Toch blijft hun besluit vaststaan en zeggen ze dat ik dan bij iemand anders moet gaan soliciteren.

Ik weet niet tot hoever ik mee kan gaan in hun spelletje. Tenminste zo zie ik het. Hun geven natuurlijk niet gauw toe.

Ik weet zelfs ( wat niemand weet ) wat mijn collega's verdienen. Deze zijn van mijn leeftijd maar hun salaris ligt beduidend hoger. Kan echter niet tegen de baas vertellen dat ik dit weet.

Moeilijke situatie. Wat zouden jullie doen?

MvG John,

Den Bosch

• menno

Je salaris is een beetje aan de lage kant, maar niet totaal scheef. Maar als je collega's (zelfde werk, werkervaring en boven de 23 jaar ben ik vanuit gegaan) een paar honderd euro meer verdienen, dan is het onterecht jou dat niet te geven. Ik zou daar gewoon open over praten met je baas. Of heb je zwijgplicht t.o.v. je collega's?

Groeten Menno

• John aarts

Nee heb geen zwijgplicht. Zijn contract lag bij mij in het postvak en op de voorkant staat het brutobedrag vermeld wat hij verdiende. Dit kan ik natuurlijk niet hard maken dat het bij mijn in het bakje lag. Misschoen gaat de baas denken dat ik bij hem in het bakje gekeken heb.

Een ander had zijn contract open en bloot op tafel liggen omdat hij zijn auto aan het opruimen was. Ook dit kan ik natuurlijk niet hard maken.

ja en dan zie je dingen die je eigenlijk niet hoort te zien. Dus ik weet ook niet wat ik ernu mee aan moet. Heb al te horen gekregen dat ik niet meer dan dit ga verdienen en dat het gelijk is met mijn andere collega's. Dit is dus niet zo want heb het met mijn eigen ogen gezien (bovenstaande) maar de baas blijft hierbij.

• Sjors

Beste John,

Toch zou ik nog maar eens een afspraak maken met je baas en zeggen dat je weet hoeveel je collega's verdienen en jij minimaal evenveel wil verdienen, anders kunnen ze een ontslagbrief vragen. En als ze vragen hoe je dat weet hoeveel ze verdienen moet je er gewoon geen antwoord op geven of eromheen praten van waarom daarover word gelogen terwijl je een goede medewerker ben en je dat niet verdiend.

En anders kun je ook een wat salaristesten op internet doen om te kijken waar je zit, maar nogmaals, je hoort dan iig evenveel als je collega's te verdienen en laat je niet ‘'bedonderen’' door je baas (dat word al genoeg gedaan).

Succes en laat eens horen of het je is gelukt.

Groeten Sjors

• olaf

Jeetje ik ben ook 26 maar krijg dat niet hoor. Heb 3 jaar ervaring en ook de cursus mbv tbv bmi.

• John aarts

Olaf, hoe moet ik dat opvatten?

Aan je reactie te zien verdien je minder maar ik kan het ook opvatten dat je meer verdiend??olaf schreef:

@sjors, bedankt voor je reacties

• olaf

Vat het maar op als minder. Wat jij verdient is redelijk zeg maar. Wil ik ook minimaal.

• kees

hallo,

ik werk nu ongeveer 6jr in de beveiliging.

ook met mts en mbv. mijn salaris is 2300 bruto + 90 euro onkosten.

Die 2000 is niet overdreven laag gezien je leeftijd.

ik werk bij een van de grootste beveiligings bedrijven uit het land.

gemiddeld verdienen de collega's zo'n 2200 euro bruto.

ook rijden we in een geel kenteken auto met onbeperkt prive gebruik.

begrijp alleen niet waarom je je baas niet wilt confronteren met wat je weet.

hij weet namenlijk donders goed wat iedereen verdient, en zolang je niet zeurt gebeurt er natuurlijk nooit wat.

groeten kees