salaris tandartasssistente i/o

• Chantal

Hoi hoi,

Ik ben 18 jaar en doe een avondopleiding tandartassistente. Ik ben in augustus begonnen. Ik werk 38 uur (omloopassistente, stoel, huishoudelijke klusjes) en verdien € 620.00 netto. Ik wilde even weten of dat ik niet vet onder betaald krijg??

Ik heb namelijk op school na vraag gedaan. Aan mijn mede studenten, en die verdienen meer en werken ook nog eens minder, bijv. werkt 35,5 uur en krijgt ongeveer € 800.00 netto.

Misschien dat iemand mij verder info. kan geven.

Groetjes Chantal.

• ted

Het lijkt mij nogal weinig, maar wat verdien je bruto ? Volgens de tabel van de NMT, zou je met 18 jaar 1134,18 verdienen. Dit is uiteraard bruto, en let wel een advies !!! Dit komt omdat er volgens mij nog nooit een CAO accoord is.

• tineke

kijk hier eens

http://www.detandartsassistente.nl/page_1180519373590.html

het zijn lonen van 2006, maar zo heb je beetje een indicatie

• Henk

Als het goed is heb je een contract (misschien wel van de NMT) gekregen met daarin genoemd een bepaald bruto salaris. Dit bruto salaris kan je vergelijken met de advieslonen 2006 uit de post hierboven.

Verder ken ik een tandarts-assistente die een bruto salaris heeft van EUR 1463,-/maand (38 uur/wk) en daar netto EUR 1150,-/maand aan over houd.

Conclusie is in iede rgeval dat de tandarts jou duidelijk onderbetaald!!

Groet,

Henk

• chantal

Hoi hoi,

Ik heb het voorbeeld verkeerd gegeven het moest 25.5 uur zijn ipv 35.5 uur.

Maar mijn bruto salaris is 718.89.

Groetjes Chantal

• ted

Met dit salaris wordt je dus precies vol;gens de cao betaald. Niks te klagen dus…..

• chantal

hey,

Eerts zeg je wat naders dat ik 1134.18 bruto moet krijgen, dus ne raak ik ff in verwarring?

• red

Het klopt dat ik eerst wat anders zei , omdat ik er vauit ging dat je full-time werken zou. Omdat dit dus niet het geval is wordt de situatie ook anders.Kijk anders hier maar eens naar:

http://www.detandartsassistente.nl

• chantal

hey hey,

Je begrijpt me verkeerd denk ik, want ik werk wel 38 uur dus full time. Maar heb het in mijn 1e bericht een voorbeeld gegeven. Maar in dat voorbeeld staat dat ze 35.5 uur werkt, maar dat is dus niet zo dat is 25.5 uur.

groetjes

• ted

O.k duidelijk. Dan krijg je inderdaad te weinig betaald volgens het advies NMT. Het lastige in jouw geval ( lees: alle tandartsassistentes ) is dat er geen CAO accoord is. Daar kan een werkgever zich dus altijd achter verschuilen volgens mij.Toch mag dat geen reden zijn om jou minder te betalen. Als ik jou was zou ik het dus gewoon gaan aankaarten. Vraag ‘m eens hoe het kan dat er zo’n verschil zit in jouw salaris en het NMT adviessalaris.

Heb je ook al op de link gekeken van detandartsassistente ? Daar staat ook hele nuttige informatie op voor jou.

Succes!