Wat verdient een Accountmanager / Sales adviseur?

• Bart

Beste mensen,

Wat verdient een Accountmanager / Sales adviseur?

Branche:

Ik ben werkzaam in de Textiel industrie, maar voor een indicatie mag het ook een andere industrie zijn.

Werkzaamheden:

Beheer van bestaande klanten en genereren van meer omzet en klant behoud.

Werkervaring:

10 jaar waarvan 4 in deze funktie

Leeftijd indicatie:

30-35 jaar

Huidige salaris:

€ 2200

• Peter

Over het algemeen heb je een vast en variabel deel in je salaris.

Ben zelf accountmanager in de bouw en verdien 2200 vast en rest is bonus. Bruto zit ik ongeveer op de 2700 euro.

Ben 28 jaar-HBO- ervaring in de branche: 3 jaar.

• Bart

Dus je hebt per maand ongeveer 500 euro bruto bonus?

• Bert

Wat wil je nu horen..? Dat 2700 minus 2200……500 euro is….? KOM OP ZEG….!

• Peter

Ongeveer wel ja, soms meer, soms minder.

• Berry

Bert is gefrustreerd :)

Bart,

Ik weet niet hoe het gerelateerd is maar met de branche IT kan je het niet vergelijken denk ik..

Ik heb weleens gesolliciteerd voor junior accountmanager (heb 2 jaar it-ervaring en ben 24) en kon toen bij een detacheerder voor 2400 beginnen.

Dus niet erg gelijk…

Ik vind sowiezo dat je wel meer mag verdienen!

Wellicht een overstap naar de IT als accountmanager? Ik ken nog wel mensen binnen bedrijven om je aan een baan te helpen! (PS: DUs niet bij mijn eigen bedrijf, het is geen winstopstrijken voor mij!)

• Gert

Ik zit met 38 jr nu op een leidinggevende functie en krijg 2700 netto. Maar als ik jou was zou ik op zoek gaan naar meer salaris (hier of elders) Want een verkoopadviseur mag wel wat meer verdienen. Is een hoger verkoopbudget een optie? Meer verantwoordelijkheid of meer omzet binnenhalen mag betaald worden!

• Bart

Ik ben me druk aan het voorbereiden op mijn eindejaar gesprek. De gegevens en tips die ik hier krijg ga ik hierin meenemen om wellicht meer verantwoordelijkheid te krijgen. Meer info is altijd welkom.

• Rens

Textiel is kwa salaris niet aantrekkelijk om in te werken. IT en media zijn veel aantrekkelijker, mede omzet ze doorgaans veel hogere marges halen en de accountmanager profiteert doorgaans daarvan mee

• Bart

Enig idee hoeveel meer dan in mijn branche aantrekkelijk is?