Vraag over detachering

• Dennis

Hallo, ik probeer het hier, ondanks dat het niet direct over salaris gaat. Ik weet nl. geen ander forum… dus MOD's; met jullie goedkeuring:

Ik heb een vaste baan, goed betaald en niks aan 't handje. Het is alleen niet erg uitdagend, laat ik stellen saai. Ik wil meer, hogerop enz.

De meeste vacatures in mijn werkgebied lopen via werving en selectie, daarna een jaar (of een deel daarvan) op basis van detachering. Daarna in vaste dienst bij het bedrijf.

Nu ben ik niet de bangste, maar ook niet de domste. Zekerheid verruilen voor een verdeld uitzend bureau… Of zie ik dat fout? Waar moet ik op letten als ik aan detacheren denk? Het is voor mij nieuw.

Nogmaals: de job waar ik mee bezig ben zie ik 200% zitten.

• Berry

Ik zit nu zelf een paar jaar in de detachering.

Ik kan me bepaalde onzekerheden voorstellen.

Je kan me mailen op berry_vermeulen@hotmail.com met vragen over detachering.

Kan wel vertellen dat niet iedereen die in de detachering zit blij is met “veredeld uitzendbureau” haha.

Mij maakt het persoonlijk niet uit, wel kan ik je vertellen dat het op heel veel vlakken geen uitzendbureau is.

Gr Berry

• Isis

Mag ik eens vragen om wat voor soort functies dit gaat?

• Hein

Ik zit in de salarisadministratie en ben gedetacheerd, en vooralsnog bevalt het mij prima. Zit momenteel wel al behoorlijk lang bij dezelfde opdrachtgever.

Een detacheringsbureau is idd geen veredeld uitzendbureau, het doet (als het goed is) echt wel wat meer (denk mn aan bv opleidingen en pensioenvoorzieningen en mocht je erop kicken ook een auto vd zaak en dat soort dingen)