Assistent Makelaar

• Jim

Hallo allen,

Ik heb een aantal vacatures gezien voor assistent makelaar.

Ik heb geen papieren hiervoor maar wel een HBO MER diploma.

Binnenkort ga ik bij een bedrijf op gesprek.

Wat is een goede salarisindicatie voor iemand van 23 met 3 jaar commerciele ervaring?

Wat verdienen assistent makelaar en makelaar zo in het algemeen?

Groeten Jim

• Boda

Ik werk als makelaar, 50% buitendienst / 50% binnendienst. De bedoeling is dat ik vanaf volgend jaar ca. 80% buiten werk. Regio Utrecht, 25 jr. SVM-diploma, nog niet gecertificeerd als taxateur (wel mee bezig), E 2250 bruto + vakantiegeld, pensioen wordt betaald (8% van bruto-jaarsalaris), studie wordt betaald, telefoon van de zaak en auto (beide zonder eigen bijdrage), onbeperkte tankpas. 8 jaar werkervaring waarvan 5 in de makelaardij. Ik heb geen idee of dit acceptabel is. Ik krijg nu geen provisie, terwijl ik op jaarbasis ca. E 100.000 aan omzet binnenhaal. Dat is een tiende van de totale omzet van ons kantoor. Zou ik niet meer salaris kunnen verdienen? Ik zat zelf te denken aan E 2750 + 5% provisie, zeker omdat ik vanaf volgend jaar meer buiten ga werken en dus nog meer omzet verwacht binnen te halen. Is dit reeel?

• makelaar

HOihoi,

Ik werk sinds half jaar bij een makelaarskantoor in de binnendienst. Hiervoor was ik secretaresse met helemaal geen ervaring in de makelaardij. Nu heb ik de vastgoedintroductiecursus gevolgd en ga nu verder met ass. makelaar. Baas betaald de cursusssen. Ben begonnen met € 1700,- bruto en na paar maanden kreeg ik € 1795,–. Weet niet of dat normaal is of te laag / hoog. Ben trouwens 24 jaar.