Hoi, het klopt dus dat ik in de nieuwe schaal in een aanloopperiodiek wordt geplaatst? Ik heb wel gekeken idd, en het klopt dat mijn uitloop veel groter is. Het max. is 2571 per maand. Als ik volgend jaar dan een periodiek omhoog ga, is dat wel fors. Vergeleken met mijn oude fwg schaal ga ik er dan, 2 periodieken op vooruit. Dus ik moet maar niet klagen!
Ik werk bij de Stichting Thuiszorg Rivierenland. We zijn hier sinds dit jaar overgegaan op een nieuw complex plansysteem. Zorgplan, heet dat. De medewerkers krijgen nu allemaal een PDA mee, en zo kunnen wij precies zijn waar ze zijn en hoelang. Ook kunnen we sms berichten sturen via het systeem. Echt ideaal, maar het vergt heel veel invoerwerk en er zit heel veel administratieve rompslomp aan. Eerst waren wij managementondersteuners, en planden de teams nog zelf. Nu plannen wij, en hoeven de zorgcoordinators alleen maar zorginhoudelijk de planning te verzorgen. Door dit nieuwe systeem , moeten wij ook de uren van de medewerkers controleren, en zo effectief mogelijk inplannen. Het is erg leuk om te doen. Ik weet wel dat planners in Amsterdam ook in de FWG 45 zitten. Mijn nicht werkt daar als planner en riep altijd al dat ik te weinig verdiende. Nu snap ik dat ook wel , als ik zie dat er tussen de FWG 35 en FWG 45 zoveel verschil zat. Ze zoeken bij ons nog planners, dus als je interesse hebt, kun je op onze website kijken.