Wat verdienen andere zzp-ers?

• Dennis

Onder welke steen ben jij vandaan gekropen???

Hoe kun je in vredesnaam een nederlands uurloontarief vergelijken met een oost-Europese??

ONBEGRIJPELIJK!!

Vraag eens aan jouw baas wat jij hem per uur kost….

Jeffrey schreef:

>

> Sowieso teveel per uur wat jij vraagt. Een goede

> Oost-Europese schilder krijgt ongeveer 8 euro per uur. Het

> verbaast me dan ook dat je als Nederlandse schilder zo'n

> woeker tarief kunt vragen voor dezelfde kwaliteit!

> Onbegrijpelijk!

• menno

Heb het over ZZP-ers, die dus zelf geen klanten hebben. Niet over schilders die bij de klant over de vloer komt. De opdrachtgever van de ZZP-er zal inderdaad zo'n 30 uur per uur vangen. Als jij als zelfstandige een klusje aanneemt kan je ook dat hogere tarief vragen. Als je gewoon in de bouw werkt (nieuwbouw, renovatie) kan je zulke tarieven vergeten. Ken een aantal jongens die bv voor Kobus werken. 20 euro per uur. Is ook een normaal tarief t.o.v. loondienst.

• jansen

He Roel,

Ik ben zzp-metselaar (ondernemer),en werk nu bijna 2jaar als zelfstandig metselaar .

Voorlopig werk ik veel in urengeld voor wat grote aannemers .

Is wel prettig als je wat vermogen wilt opbouwen….

Ik werk dan voor 35 E per uur.

Ik wil gaan verhogen naar zo,n 38 omdat de lonen van werknemers in de bouw ook behoorlijk zijn gestegen.

Ik hoop uiteraard dat meer mensen dat gaan doen maar mensen die buiten de randstad wonen kunnen een lagere prijs hanteren simpelweg omdat het leven daar nog een stuk goedkoper is.

Dit zijn natuurlijk directe concurenten van mij…Die graag willen werken in het westen van het land.

Overigens ben ik van mening als je goed werk vericht daar ook voor betaald mag worden.

P.s vergeet niet dat je na 2 jaar heel wat van je centjes aan de staat kunt schenken! voorbelasting over een heel jaar en inkomstenbelasting van het jaar daarvoor.

Vr. gr. Jansen

• menno

Bedoel je E 35 in of ex BTW? Beide vind ik overigens nog fors, maar zo te horen gangbaar in de bouw. Vandaar dat huizen zo duur zijn haha!

• jansen

ex btw,

Dat de huizen zo duur zijn komt door de regering

die zorgt er namelijk voor dat de loonkosten zo hoog zijn dit is ook de reden dat we niet meer kunnen concureren met andere landen .

Waarschijnlijk zal Nederland niet lang meer kunnen genieten van haar rijkdom!

• Bert27

Toevoeging: de BTW is reeds verlegd met die 34 euro per uur.

• sander zzp'er

Menno, Neem van mij aan als ze echt voor dat tarief werken kunnen ze, ze zich niet eens verzekeren dit kost rond de 3500 pj AOV. Je moet minimaal 27,50 vragen anders komt het echt niet goed.

En idd de btw is in de bouw altijd verlegt, ideaal geen omzet belasting alleen geld terug van de voorbelasting. Jammer dat, dat alleen in de bouw en dat soort werk is