loonstrookje

• monique

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het verschil maakt als er op je loonstrookje ongehuwd of gehuwd staat, heeft dit invloed op het nettoloon.

Groetjes

Monique

• harry de hond

JIJ MOET BLOND ZIJN.!! Wat een domme vraag zeg. Jij gelooft zeker ook dat de kleur van je onderbroek van invloed is op je nettoloon.?!? Geen onderbroek aantrekken kan wel invloed hebben op je loon…hahahahaha.

• moon

Jammer als je een vraag stelt dat je deze antwoorden krijgt…………..laat ik er maar niet meer over zeggen.

Dag Harry

• Bo-tje

Even een serieus antwoord: is niet van belang of je gehuwd of ongehuwd bent!

• menno

Nee, gelukkig niet.Eventuele uitbetaling van de heffingskorting wanneer je partner niet werkt en jij meer dan pak'mbeet 7500 bruto per jaar verdient, gebeurt rechtstreeks via de belastingdienst. Niet via je werkgever dus.

Heb het zelf ook (nog) nooit op een loonstrookje zien staan overigens…….

• joyce

Hoi Monique en Menno,

Monique het schijnt vroeger wel invloed te hebben gehad, maar is al jaren geleden afgeschaft.

En menno bij mijn man staat het idd ook op zijn loonstrook.

gr. Joyce

En idd erg jammer van reactie als van “harry de hond” maar aan de andere kant, zo'n naam zegt al veel…

• Monique K

Vroeger (jaren geleden was dit zeker van invloed op je netto salaris), maar tegenwoordig is dit niet meer van belang.

Voor de belastingdienst dient de werkgever wel de gegevens bij te houden overigens.