Keuringen machinist

• Mari Vermeer

Bij toeval ben ik op deze site gekomen en het heeft mijn interesse gewekt.

Ik heb een vraag die hopelijk beantwoord kan worden.

Aanstaande dinsdag moet ik naar de psychologische keuring voor machinist.

Ik kan me totaal geen voorstelling maken van wat me een beetje te wachten staat.

Goed uitgerust en fit er naar toe dat is me bekend. Maar is er iemand die me een beetje kan vertellen wat voor testen er afgenomen worden.

Deze keuring is voor machinist bij Veolia-transport.

Alvast bedankt voor de hulp

• x

Even zoekfunctie gebruiken (treinmachinst). Niet zolang geleden (juni/juli) is dit onderwerp al eens aan de orde gekomen.

• Peet

Hoi Mari,

Kijk eens op www.123test.nl voor alle psychologische testen. Hier kun je alvast oefenen. Ik heb de keuring in september gedaan en ik kreeg 1 intelligentietest en 2 persoonlijkheidstesten.

Verder kreeg ik 3 zg alertheids- en waakzaamheidstesten. Hierbij moet je denken aan een test waarbij je een half uur naar een beeldscherm moet kijken met 5 pijltjes. zodra er 2 omhoog of omlaag wijzen moet je een knop indrukken of je krijgt allemaal stippen op je beeldscherm te zien en zodra je er 5 van dezelfde kleur ziet, moet je reageren. De laatste test was het heftigst. Deze duurt maar 10 minuten, maar dan moet je reageren op alle kleuren, op geluiden en met voetpedalen werken en dat allemaal tegelijk en steeds sneller.

Elke test kan weer anders zijn, maar ik was blij dat ik goed uitgerust was die dag.

De uitslag hoor je of gelijk of een dag later. Ik heb het gelukkig gehaald.

Succesx schreef:

• claudia scheffer

halloo, ik ga 22 oktober voor de keuring, voor machinist bij Syntus!! Ben erg benieuwd na het lezen van de reacties

Groetjes Claudia

ps, Mari, hoe is jou keuring eigenlijk verlopen?