Salaris vrachtwagenchauffeur

  • J-P

    Er is op dit prikbord al diverse malen gesproken over de salarissen van de chauffeurs, maar ik zou graag te weten komen waar men als vrachtwagenchauffeur goed geld kan verdienen.

    Ik ben zelf Logistiek planner met als taken inkoop, transport en magazijnbeheer, maar heb het in deze functie totaal niet meer naar mijn zin.

    Vorig jaar heb ik rijbewijs C en CCV-B gehaald, en heb in de tussentijd bij iemand gewerkt op de wagen (de bloemetjes aanvullen bij de tankstations) Brutto 2400,- voor 4 x 10 uur. Niet elk bedrijf houd standaard de salarissen van het cao aan.

    Weet of heeft iemand anders nog voorbeelden.

    Groeten john

  • Astrid

    mag ik vragen wat je als logistiek planner verdiend per maand bruto.

  • J-P

    Hallo Astrid,

    2800,- bruto excl. 125,- reiskosten

    groeten john

  • joyce

    Dus jij kreeg 2400 br. p.mnd voor 4x10 uur??? Voor een nationale chauffeur? Als ik jou was zou ik daar snel weer gaan solliciteren. Ik weet zo de bedragen niet meer (werk sinds 3 jaar niet meer in de transp. sector, wel 9 jaar gewerkt oa. salarisadm.).

    Toen had een nat. chauffeur schaal C en soms (hele goede, of iemand die er al erg lang werkte) schaal D. En dat was geloof ik iets van max. bruto 1900 euro p.mnd!! (voor 40 uur p.wk)

    En laten we eerlijk wezen, transport wereld staat er jammer genoeg bekend om als een sector die niet zo goed betaald.

    Welk bedrijf was dat dan? Ik bedoel dat zou positieve reclame zijn.

  • menno

    Schaal D is nu wel normaal voor nationaal chauffeur. D5 (hoogste trede) geeft een brutoloon van Eur 2065 per maand.

  • J-P

    Hallo Joyce,

    Ik ga er zeker niet meer terug om dit werk te doen, het was een functie als chauffeur C+CCV-B / merchandiser. Ik ben echter qua werkzaamheden iets meer gewend en kon het niet opbrengen dit werk te doen, er zat om zo maar te zeggen voor mij geen uitdaging in.

    De functie inhoud: je rijd langs de tanskstations in de jouw toegewezen regio en zorgt dat de bloemen aangevuld worden, je kunt eens een bosje extra neerzetten en wanneer dit verkocht blijkt te zijn heb je je omzet geplust.

    Het was een bedrijf in Bleiswijk en de man zat met z'n handen in het haar want hij kon er geen personeel voor krijgen (Juni 2007).

    Ik ben nu bezig E achter C te halen om daarna de opleiding begeleider exceptioneel transport te volgen, wat je hiermee kunt verdienen in loondienst weet ik niet, zou het wel erg graag willen weten. Een freelancer of een bedrijf inhuren kost je € 45,- ex btw per uur.

    Groeten

  • peter

    ben van mening dat er grote verschillen zitten qua salarissen in de transportsector.

    Zoals Joyce het schetst en zoals zij mee heeft gemaakt zit een nationaal chauffeur in C. Het transportbedrijf waar ik werkzaam was, deelde de nationaal chauffeurs in in D.

    Kan me nauwelijks voorstellen dat het bedrijf een enorme marge heeft op de bosjes bloemen en al helemaal geen marges om zo'n salaris te betalen! maar da's mijn mening.

    Dat terwijl een nationaal chauffeur zijn ADR up to date moet zien te houden……

    Vreemde verschillen zitten er toch qua salarissen in dit land!!!

    Werkze!