Looneis

• peter

Is de looneis van 3,5% van het FNV reeel?

• menno

Looneisen mogen m.i. nooit boven de inflatie uitkomen. Dus 3.5% is te hoog. Hiermee wordt keer op keer arbeid duurder gemaakt. Erg slecht voor onze concurrentiepositie t.o.v.het buitenland.En aangezien NL een echt exportland is (80% van onze producten worden geëxporteerd) niet zo best.

• Bratt

Kan niet hoog genoeg zijn. Zojuist prinsjesdag gezien en we gaan er gemiddeld meer dan 3,5% op achteruit. De looneis zou dus min. 3,5% moet zijn om een gelijk netto besteedbaar inkomen te hebben als in 2007.

• menno

Nou, dan heb je toch een Hans Andersje nodig om TV te kijken, want niemand gaat er 3.5% op achteruit. In 2008 +/- 0.5 % erop achteruit voor de middeninkomens. Lage inkomens gaan erop vooruit.

• hans

Ben ook wel benieuwd hoe dit berekend wordt dan en wat zij eigen situatie is ook die speelt een rol hierbij.

Maar dat vernemen we denk ik nog wel van menno,

• menno

Beste Hans,

Ga gewoon af op wat in de media gezegd wordt over de miljoenennota. En dat is bij lange na geen achteruitgang van 3.5% of meer. Mijn eigen situatie is zeer gewoon. Gezinnetje, normaal inkomen, autootje, biertje, zorgpremies etc etc.

• creadia

Komt er hier op neer: heb je een vak geleerd en verdien je goed, en werk je ook nog eens kei hard voor je centen ben je flink de klos. Ben je vrouw die parttime werkt komt je samen in de hoogste belasting tarief en dan ga je dus betalen omdat er mensen zijn die dus in een mercedes rijden en niet werken.

Men wil dus dat de man alleen gaat werken en de vrouw weer achter het aanrecht verdwijnt. Als ik dus te veel verdien moet ik gaan inleveren, ik werk dus voor de lasten verhoging. Komt er hier op neer….ik neem ontslag en neem een uitkering, dan kom ik in een lager belasting tarief en houd ik dus meer over per maand.

• menno

Beste Marjolein,

Sorry hoor, maar je kraamt een beetje onzin uit. Het inkomen van jouw man en jou wordt niet bij elkaar opgeteld (“kom je samen in de hoogste tarief uit”).

“en dus ga je betalen voor mensen die in een mercedes rijden en niet werken”. Waar haal je het vandaan?

“Ik neem ontslag en neem een uitkering”. Nou eh…. als je ontslag neemt heb je nergens recht op hoor. En dat je meer over houdt van een uitkering dan van je (hogere) salaris is absoluut onzin.

“men wil dat de vrouw weer achter het aanrecht verdwijnt”. De maatregelen die in de miljoenennota staan beogen juist het tegenovergestelde. Door het afschaffen van het recht op uitbetaling van de heffingskorting wanneer je een fiscale partner hebt, schaft men juist een soort thuiszitsubsidie af.

Groeten Menno

• creadia

:(

• menno

Niet zo sip kijken hoor, daar kan ik niet tegen :P:P