Salarisindicatie starter marketingbureau

• Sanne

Hoi iedereen!

Onlangs heb ik de opleiding marketing en communicatie (hbo) voltooid. Ik ben 25 jaar en heb nog geen werkervaring in deze branche (behalve stages) en ben dus echt een starter (junior). Nu heb ik gesolliciteerd bij een marketingbureau en heb binnenkort mijn tweede gesprek, tijdens dat gesprek moet ik ook een salarisindicatie geven. Mijn vraag is dus: hoeveel kan ik vragen als starter? Het gaat om een junior functie op de afdeling online marketing met een starttraining voor nieuwe werknemers.

Ik heb trouwens, wat ik op het begin opnoemde, hbo gedaan maar in principe zoeken ze iemand op mbo niveau. Kan ik als startsalaris mijn hbo in kaart brengen of maakt het bedrijf daar geen onderscheid in omdat ze in principe een mbo-er zoeken? Ik wil namelijk zoveel mogelijk eruit halen en niet met een onnodig laag beginsalaris zitten. Hoeveel kan ik minimaal/ maximaal vragen (bruto)? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

• Sanne

by the way, het gaat om een functie van 40 uur p/w

• Isis

Ik denk altijd maar dat als ze geen HBO'er willen ze deze niet aan moeten nemen.

Kan best dat het een MBO-functie is en dan men ook conform MBO willen belonen, maar dan moeten ze niet met je verder praten en een MBO'er gaan zoeken.

Vraag ten eerste voordat je een salarisindicatie aangeeft hoe het beloningsbeleid in elkaar zit. Jaarlijkse tredes in bepaalde schaal? Zal vast niet aangezien het een marketingbureau is. Hoe zit het dan wel in elkaar, wat kunnen ze je in het vooruitzicht stellen? Etc. etc. Afhankelijk van het antwoord inzetten tussen 1800 en 1950 ? Benadruk misschien juist je HBO-niveau en geef aan wat voor toegevoegde waarde dat wel niet voor de functie en werkgever kan hebben: zelfstandigheid, initiatief, verantwoordelijkheid etc etc????

Ten tweede ga ik er van uit dat je ook ervaring hebt opgedaan tijdens je stages? Je hebt daar niet voor niets gezeten. Toch ook aantal maanden achter elkaar fulltime gewerkt? Dat is geen werkervaring? Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar schuif dat soort zaken niet zondermeer aan de kant.

Succes