administratief medewerker gemeentezaken

• jose

Hallo,

Ik heb volgende week een sollicitatie bij de gemeente Amsterdam, als medewerker gegevensbeheer bij Burgerzaken. De functie wordt ingedeeld in schaal 8. Ik ben 35, heb 13 jaar werkervaring, maar niet in een overheidsfunctie. Wel in de semi-overheid. De schaal loopt van 1990 bruto tot 2898 bruto. Het is een mbo-functie, maar ik heb wel een Hbo opleiding gevolgd. (niet afgerond, ben blijven hangen op de scriptie)

Op dit moment werk ik als roostermaker op een school, maar dit bied mij verder weinig uitdaging meer. Heeft iemand enig idee waar ik op in moet zetten tijdens mijn gesprek??? Ik moet mijn loonstrook meenemen, maar het lijkt mij weinig zinvol, omdat ze dan mijn huidige salaris waarschijnlijk gewoon overnemen. Ik wilde inzetten op 2500 bruto per maand. Is dit reeel?? Ik hoop dat iemand mij even feedback kan geven?

• hairy harry

over het algemeem vragen /controleren ze toch nooit je diploma/werkervaring.

• jose

Hoi Harry, bedankt voor je reactie. Heb vandaag mijn gesprek gehad, en krijg volgende week een 2de gesprek. Ik moet mijn diploma's allemaal meenemen, en een salarisstrook van mijn huidige werkgever. Verder moet ik een bewijs van goed gedrag halen, en een antecedentenzoek ondergaan. Volgende week krijg ik een case + assesment, wat in totaal 2,5 uur in beslag neemt. Pffff….en daarna volgt het arbeidsvoorwaardengesprek….nu nog al die diploma's zien te vinden. Als ik ze niet heb, moet ik ze opvragen bij de onderwijsinstelling waar ik heb gestudeerd. Dan schort men het gesprek op…het is voor mij de 1ste keer dat een werkgever naar mijn diploma's vraagt. Wordt zoeken geblazen…

• Tristan

Een assessment voor een medewerker gegevensbeheer bij Burgerzaken? lijkt me een tikje overdreven…

• janjansen

“gegevensbeheer bij Burgerzaken”. denk na wat je hier allemaal kan doen met een slecht geweten.

het is dus wellicht geen assement naar capaciteiten, maar een assesment naar motivatie/drijfveren. (bovenop antecedenten onderzoek)