Nou Jan-Pieter, ik vind dat jij nu behoorlijk aan beledigen bent, beetje jammer.
@jan-pieter “Een Pabo lerares voor lager onderwijs verdient bijna evenveel als een Universtitair geschoolde docent op een VWO/HBO/Uni”
Als ze beginnen aan hun loopbaan misschien, daarna wordt het verschil als sneller groter, een universitair docent kan wel tot € 8259,- verdienen (bron; CAO Nederlandse Universiteiten)
Een beginnend arts verdient ook volgens mij niet veel meer als een verpleegkundige….
De ongelijkheid zit hem volgens mij meer in de topsalarissen en premies van bepaalde (semi) overheidsinstellingen met salarissen van 200k +
Citaat uit het nieuws van Limburg; “De Universiteit Maastricht heeft de regels niet overtreden door Jo Ritzen bij zijn aanstelling een premie van 372.000 euro te geven. …”
Een docent op een HBO zit gewoon in schaal 10/LB11/LC. is evenhoog als een kleuterleidster. Een universitair docent is geen docent met een universitaire opleiding maar een (meestal gepromoveerde dr, prof) die les geeft op een Universiteit. en deze functie is helemaal niet te vergelijken met een HBO(soms MBO) geschoolde kleuterleidster.
die topsalarissen van de direkties zijn uitzonderingen. in de zin van er is maar één topfunctie. en weerderom de direktieur van een Universiteit kan je niet vergelijken met een functie als Kleuterleidster.
Salarissen van KLM piloten zijn meer uitzondering dan de topsalarissen van directies, waarbij deze topsalarissen in semi-overheidsinstellingen vaak zwaar overgewaardeerd zijn, zeker als ze het salaris van Balkenende overstijgen.
Deze topsalarissen heb ik nooit vergeleken met dat van een kleuterleidster.
@Jan-Pieter; “ Een universitair docent is geen docent met een universitaire opleiding maar een (meestal gepromoveerde dr, prof) die les geeft op een Universiteit.” = dus een universitair docent met een universitaire opleiding…
@Thomas: idd je gaf aan dat: “De ongelijkheid zit hem volgens mij meer in de topsalarissen en premies van bepaalde (semi) overheidsinstellingen”.
bedoel je hiermee dat er een ongelijkheid(onredelijkheid) is in topsalarissen van bij overheidsinstelling. t.o.v het ‘gewone volk’ (zoals een docent)
of
bedoel je hiermee dat er de ene topfunctie bij de ene semioverheidinstelling minder verdient dan de andere top functie bij een andere semioverheid instelling?
tja beiden stellingen kloppen. maar de functies zijn niet vergelijkbaar.
En als dit allemaal zo makkelijk zou zijn, waarom heb je hier dan een HBO-opleiding voor nodig??
En helaas zijn het niet alleen “geestelijk rijpe volwassenen” en inteligente mensen die kinderen krijgen. Hoeveel kinderen komen er wel niet in de kleuterklas die nog geen woord nederlands spreken??
Als het echt zo'n simpel baantje was als jij laat voorkomen, kunnen er natuurlijk ook ipv de HBO-geschoolde kleuterjuffen gewoon kinderdagverblijfleidsters op de groep staan.
Over het wel of niet kunnen rekenen, daar ga ik verder maar niet op in.. Ik weet dat je gelijk hebt, dat de gemiddelde PABO-student slecht rekent, maar tot 10 tellen redden ze allemaal nog wel hoor (shit.. ga ik er toch nog op in..).
By the way: wat doe je zelf eigenlijk voor werk??
Ik bedoel dat juist dat het geen simpel baantje zou moeten zijn.
een groot deel van de huidige mbo nivo breezer generatie zouden niet voor de klas moeten staan. je zou je kind niet door zo'n kind willen laten oppassen laat staan lesgeven. het is goed dat de volwassen zij-instromers (na 6maanden cursus) een beter perspectief hebben op de arbeidsmarkt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?