onregelmatigheidstoeslag...

• pompbediende

Hallo lezers,

ik werk op een tankstation en dus ook in het weekend en op feestdagen, nu vraag ik mij af of mijn werkgever verplicht is om over gewerkte uren op zon- en feestdagen toeslag te betalen.

• Joop

Ligt aan het bedrijf (lees cao) waar je onder valt. Daarin liggen dat soort afspraken vast.

• pompbediende

Hallo Joop, we vallen onder de CAO metaalnijverheid en het CAO boekje ligt wel ergens op de administratie maar dat krijgen we niet in te zien. Omdat ik dit toch wel graag wil weten en liever geen gesodemieter op mijn werk krijg hoop ik dat iemand hier me dit kan vertellen.

• Joop

Niet in te zien….? Wat is dat voor een beddrijf. Dan maar ff googlen zou ik zeggen. Suc6.

• Jack

onregelmatigheid lijkt mij vanzelfsprekend bij het beroep::“”pompbediende“”

je word aangenomen voor een bepaald salaris ,waarin ook onregelmatigheid is inbegrepen.

ik weet dat het een laag salaris is ,dus laat je omscholen in de metaalsector of bouw waar hogere salarissen worden geboden

of ga in de productie werken (machineoperator in ploegen )

daar krijg je een zeer goede onregelmatigheidstoeslag

• Joop

Waarschijnlijk heeft hij er nu ook recht op, vind het al vreemd dat hij het cao-boekje niet even mag inkijken, dat zegt veel volgens mij. Een goed bedrijf heeft niets te verbergen.

• jack

vind het ook vreemd dat het cao boekje verstopt blijft. zegt veel over de organisatie ,daarom adviseer ik ,als je toch aan onregelmatigheid gewend bent ,laat je omscholen ,in de metaalsector /industrie/productie ,daar is het nu de tijd voor ,ze schreeuwen om (gemotiveerde) mensen en de verdiensten zijn goed (zeker als je onregelmatig werkt)

• Johnny

Is een werkgever niet VERPLICHT dit 1x per jaar te geven???

• Diana

Even het FNV bellen. Daar kan je een CAO-boekje van je branche aanvragen.