Netto onkostenvergoeding

• Joop

Wie krijgt een netto onkostenvergoeding, hoeveel, in wat voor een soort functie en weet je ook wat de onderbouwing daarbij is voor de belastingdienst? Ik vraag het omdat ik wil proberen mijn onkostenvergoeding om hoog te krijgen.

• Gerda

Ik krijg € 60,00 netto per maand (4-daagse werkweek). Ik werk als personeelsconsulent (mobiele functie, dus voornamelijk voor parkeergelden e.d.)

Ik heb dit nooit hoeven te onderbouwen voor de belastingdienst, dit hebben mijn voorgangers al gedaan.

Als je je onkostenvergoediing omhoog wilt hebben, zal je aan moeten tonen dat je meer kosten maakt. Gedurende een aantal maanden dus al je bonnetjes bewaren! Hiermee kan je vervolgens naar je werkgever stappen. Je hebt dan ook meteen de onderbouwing voor de belastingdienst.

Succes

Groetjes Gerda

• Joop

Volgens mij moet jouw werkgever het in de loonadministratie bij de belastingdienst kunnen onderbouwen, zelf hoef je dat niet te doen. Bedankt voor je reactie, ik weet weer iets meer, hopende op nog een paar reacties..

• Gerda

Klopt, maar op het moment dat jij bij je werkgever gaat vragen om een hogere onkostenvergoeding, zal hij hier ook een onderbouwing van willen hebben (of heb je zo'n makkelijke werkgever die meteen JA zegt als jij meer geld wilt.. dan moet je even doorgeven waar je werkt, want dat vind ik ook wel handig..) Deze onderbouwing kan hij dan meteen gebruiken voor de loonadministratie..

Dat bedoelde ik..

• hans

Dit hoef jij zelf niet bij de belastingdienst op te geven daar is je werkgever voor verantwoordelijk en hoeveel hij wil geven aan je daar valt over te onderhandelen de een krijgt 100 euro en de andere weer 200 hangt er net vanaf hoe je werkgever hier tegenover staat.

Jij zelf kan in ieder geval niets bij de belastingdienst halen.

Het wordt dus steeds makkelijker gemaakt