salarisindicatie officemanager

• willemien

Hallo Allemaal,

Er is mij een baan aangeboden voor de functie van officemanager bij een reclamebureau voor 24 uur per week. 36 uur is fulltime werkweek.

Ik ben 28 jaar en heb de opleiding directiesecretaresse/managementassistente MBO + afgerond.

Ik heb in totaal 5 jaar werkervaring als secretaresse en administratief medewerkster.

De werkzaamheden zijn:

Beheren van de bedrijfsagenda (4 personen) 1 directie

Maken van afspraken met klanten

Uitwerken en versturen offertes

Maken en versturen facturen

Aanmaken en bijhouden van de klantendossiers

Verwerken van de urenlijsten medewerkers

Bijhouden vrije dagen/compensatie uren

Assisteren bij producties

Beheren van kas en kasboek

Voorraad beheer

Centrale emailverwerking

Bewaken van de interne structuur

enz…

Er zijn verder geen andere office-ondersteuners. Je moet de zaak alleen runnen.

Wat zou een goede salaris-indicatie zijn voor deze zeer zelfstandige en veelzijdige functie?

• Bianca

2200 voor 24 uur

• Gerda

Lijkt mij erg veel.. ik zou maximaal € 2500 voor fulltime betalen voor deze functie..

Groetjes Gerda

• willemien

Hallo Gerda,

Bedankt voor je serieuze reactie. Ik had zelf ook zoiets in gedachten.

mvg Willemien

• willemien

Hallo Bianca,

Bedankt voor je reactie.

Kan je me ook uitleggen hoe je op dit salaris uitkomt? Want volgens mij is het wat aan de hoge kant. Ik ben benieuwd naar je reactie.

mvg Willemien

• jack

bruto of netto ??

• willemien

Hallo Jack,

Ik bedoel een bruto salaris voor 24 uur per week of fulltime op basis van 36 uur.

Bij een van de reacties staat 2200 bruto voor 24 uur. Lijkt me echt een beetje aan de hoge kant.

Maar alle voorstellen zijn welkom.

mvg. Willemien

• Bianca

Hoi Willemien,

Het hangt natuurlijk ook van de regio af e.d. Dit was een gokje van mijn kant, teruggerekend van wat ik verdien (Amsterdam). Ik heb dezelfde functietitel, maar wel een veel uitgebreider takenpakket, dus wellicht zat ik wat te hoog. De meeste functies voor een office manager waar ik mee in aanraking gekomen ben liggen rond de 3200 voor 40 uur.

Houdt er wel rekening mee dat er ontzettend veel op jouw bordje terecht komt aangezien je de enige met een ondersteunende functie bent, ik gok dat je er niet zult komen met 24 uur (of worden die uren gecompenseerd?).

Mijn tactiek is altijd: hoog inzetten, later is het moeilijker om er wat bij te krijgen. Als ze het te hoog vinden, dan hoor je het wel. Dat is echt geen reden om een goede kandidaat af te wijzen - het is een punt van onderhandeling in de meeste gevallen.

Veel succes, in elk geval!

Bianca

• Suzan

Is niet zo gemakkelijk te zeggen:

Waar is het bedrijf gevestigd?

In welke branche werkzaam?

Bedrijfsomvang?

etc.

Zo uit de losse hand zou ik zeggen, voor een dergelijke (niet al te zware) functie, enigszins afhankelijk van bovenstaande factoren zo'n 2200 EUR-2800 EUR bruto op full time basis.

• willemien

Hallo Bianca,

Er zit op dit moment iemand voor 36 uur op die functie en zit soms te niksen omdat hij niet genoeg te doen heeft. Vandaar dat ze de functie teruggeschroeft naar 24 uur. Kan zijn dat het in de toekomst wat meer gaat worden.

Het bedrijf is in Arnhem. Morgen krijg ik de uitslag te horen of ik mag beginnen bij deze job en dan krijg ik ook een salarisindicatie te horen.

Bedankt voor je reactie.

mvg Willemien