Salaris secretaresse

• Linsey

Hallo!

Ik heb een vraag over mijn salaris (ik ben 21 jaar en heb 2 jaar werkervaring).

Op dit moment ben ik een uitzendkracht en verdien per week ong. 380 euro

(x4= 1520 euro netto). Het uitzendbureau wil mij een contract aanbieden van 2 jaar (loopbaantraject). Hierover ga ik het nog hebben met mijn baas, want ik kom liever bij het bedrijf waar ik nu werk in vaste dienst. Stel hij komt met een voorstel en het uitzendbureau ook; kan ik dan meer loon vragen? Dat ik bijvoorbeeld 1600 of 1700 euro ga verdienen (wat is dat bruto)?

Hopelijk begrijpt iemand mijn vraag. Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Linsey

• Patries

Hoi Lindsey

Krijg jij elke week 380 euro in je handen?

Heb je opbouw van vakantie geld en vakantie dagen?

Zo ja dan mag je met dit salaris jezelf in je handen knijpen zeker voor iemand van 21 jaar.

Groet

Patries

• menno

Eens, een heel goed salaris voor 21 jaar. 'k Zou niet nog meer vragen als ik jou was.

Groet Menno

• Thomas

Beste Linsey,

Als het werk wat je nu doet goed bevalt en daar ook wilt blijven, dan moet je dat gewoon kenbaar maken. In een gesprek wordt dan wel duidelijk of en onder welke voorwaarden je een contract krijgt. Dat geldt evenzo voor het loopbaantraject (misschien krijg je bij het uitzendbureau ook wel een contract en werk je op detacheringbasis) . In principe verkeer je in een luxepositie.

Let wel op dat het meeste geld niet gelijk hoeft te zijn aan de beste keus!

Hou voor ogen wat je eigen loopbaantraject is en ambities zijn. Succes

• Joop

Ik vraag me af of dit werkelijk het salaris is wat een secretaresse met 2 jaar werkeervaring via een uitzenbureau voor een 40-urige werkweek verdient. Ik betijfel het ernstig…

• Femke

Ik ben zelf 23 jaar en al drie jaar secretaresse bij een accountantskantoor. Ik verdien Euro 1824,- netto p/mnd voor 38u/wk. (is Euro 2973,- bruto in mijn geval)Op zich klopt je salaris dus wel.

Succes met je keuze, plezier in je werk is ook belangrijk, denk daar goed aan!

• Joop

Nou, als het echt zo is verdienen jullie een heel goed salaris.

Kijk maar eens naar de schalen bij bijvoorbeeld de overheid of politie. Dan zie je bijvoorbeeld dat jullie elke agent en hoofdagent op zijn max voorbij lopen en een brigadier met 30 jaar ervaring die op z'n max in schaal 8 bijna inhaalt.

Lijkt me toch niet reeel.

• Isis

Dat is echt bizar veel. Leuk voor jou, maar geheel uit verhouding.

• joyce

Als de genoemde salarissen idd echt zijn hebben jullie een super salaris. Ken diverse secr. maar die hebben met (10/15 jaar ervaring) een gem. bruto salaris van ong 2000/2500 per maand (40 uur!).

Dus eerlijk gezegt geloof ik het niet, maar goed in antwoord op je vraag. Hou er rekening mee dat je nu geen vakantiegeld opbouwt maar dat je dat direct krijgt uitgekeerd. (uurloon is met 8% verhoogt). Het kan zijn dat in je uurloon ook je vrije en ATV dagen zijn verwerkt, hoewel je die meestal wel apart opbouwt.

Volgende vraag, de kans is natuurlijk dat als je direct bij de werkgever gaat werken dat je een iets hoger salaris krijgt. Maar biedt hij je ook dezelfde opleidings mogelijkheden? Denk aan het lange termijn…

En wat als hij (werkg.) je na een half jaar als overbodig beschouwt… via het uitzendbureau heb je in ieder geval een contract van 2 jaar!

gr Joyce

• jasper

Weet niet wat jullie verder allemaal voor hand en spandiensten moeten verrichten voor dat salaris…..

:-S