planner sector kleinmetaal

• sjaak

Goeiedag, weet iemand wat een planner van servicemonteurs verdient volgens de CAO kleinmetaal? Of hoort te verdienen? Het is een lastige CAO, heb via de bond een cd-rom thuisgestuurd gekregen , maar kom er niet uit. Ik weet niet of ik nu teveel of te weinig verdien…Ik zit op 2000 bruto voor 40 uur….10 jaar werkervaring, waarvan 8 als planner, 6 jaar productieplanner geweest en 2 jaar transportplanner. Wat is een “normaal” salaris voor iemand van 38 met deze werkervaring?

• marc

veel te weinig een servicemonteur verdient al 2600 bruto 40 uur en auto van de zaak dit is normaal in ons bedrijf ( elektro)

• marc

leeftijd 31 jaar trouwens

• sjaak

Ok bedankt, dat vermoeden had ik al eerlijk gezegd….

Ik werk idd ook bij een bedrijf waar elektromonteurs werken en die zitten op 2400 bruto per maand ongeveer, daarom vond ik mijn salaris zo gek. Ik ben hier nog niet zo heel lang, en ze zeggen dat dit mijn salaris is omdat ik een juniorplanner ben??? Als ik wat langer bij ze zou werken , zou mijn salaris vanzelf stijgen…ik denk dat ik dus de bond nog maar een keer bel, of ergens anders ga solliciteren en kijkt wat men mij daar aanbied. Dan heb ik een beter beeld van wat ik waard ben…

• Jack

vind je brutosalaris goed ,,onthoud wel dat een monteur buitendienst een bredere en verantwoordelijke functie heeft t.o.v jouw functie ,daarnaast werken de monteurs ook regelmatig onder tijdsdruk .

vind het trouwens vreemd dat je de bond hierbij betrekt ,de bedoeling is volgens mij dat je je zelf zo goed mogelijk verkoopt bij een salarisonderhandeling,

je bent 38 ,probeer dit zelf te regelen

• sjaak

Hoi Jack, je hebt wel gelijk…maar ik ben niet zo handig is salarisonderhandelingen. Bovendien was ik blij dat ik deze baan kreeg, omdat mijn vorige werkgever failliet ging….Ik heb daarna 3 maanden thuis gezeten, en heb een gezin…dus je begrijpt dat ik dit gelijk met beide handen heb aangepakt. Een tijdje later ging ik mezelf afvragen of ik niet te weinig betaald kreeg…en zie..volgens de een wel, en de ander niet. Ik heb de bond erbij betrokken omdat deze een overzicht hebben, en precies weten welke functie in welke schaal hoort. Tenminste dat dacht ik, nu blijkt er een groot schemergebied te zijn, en bepalen de bedrijven zelf in welke schaal de functie hoort. Tot op heden ben ik wel blij met deze baan, maar ik ga stiekem toch verder kijken naar iets anders.

• Patries

Hoi Sjaak J/ack

Als je echt een goede planner bent, ga dan over een tijdje bij je huidige werkgever onderhandelen. Goede planners zijn schaars.Zegt dat je het hebt opgepakt en merk dat eht veel werk is met grote verantwoording en maak je onmisbaar.

Zegt nooit ik heb RECHT. Daar zijn bazen en managers allergisch voor.

Ikz elf ben planner bij een zorg instelling en er is wel tijdsdruk, alleen maar Jack. En de verantwoordelijkheid is groot. Ik meot toch maar regelen dat alles en iedereen zijn mensen en opdrachten krijgen.

Wanneer er geen goede planning is dan kan de monteurs geen goeie route hebben.

Ik ben zelf 43 jaar doe nu 5 jaar de planning en verdien met 32 uur werken 2500 bruto.

Dit is boven de ingeschaalde trede maar heb dus goed onderhandeld met mijn manager.

Veel sterkte.

Patries