5,60 is dat weinig?? Horeca.

• Nicole

Hallo mijn naam is Nicole

En werk nu een half jaar in een Theater/Bioscoop achter de bar ik ben 20jaar en verdien 5,60 Weet eigelijk niet of het Bruto of Netto is?? Maar ik heb een 0 Uur contract vanwege mijn opleiding wat ik ernaast doe maar wat ik me afvraag is of ik te weinig verdien wat vind u?? Laat het me weten!!

Vriendelijke Groetjes Nicole

• Telo

Hallo Nicole

Je zit met je leeftijd en met het 0 uren contract.

Hoe zit het met de fooien ( als je die al nog krijgt tegenwoordig ) die mag je toch zelf houden hoop ik ? Het uurloon is ongetwijfeld NETTO,maar zo niet,dan gaan ze zelf maar staan,een kranten-folderwijk levert nog meer op per maand.Tegenwoordig al zo rond de 175 euro NETTO.

Je moet ook een salarisstrook krijgen,als je die nog nooit gezien hebt,wordt je zwart uitbetaald,als je zwart wordt uitbetaald is dit allemaal leuk en aardig,maar als je in datzelfde thater/bioscoop ik noem maar wat,van de trap valt in je uniform bijvoorbeeld,heb je een gigantisch probleem,je krijgt geen enkele euro,ook niet van je ziektekostenverzekering.

succes..

• Mark

5,60 lijkt mij erg weinig voor iemand van 20 jaar. Het zal wel het minimumloon zijn. Ik zou er geen genoegen mee nemen, omdat jou beschikbaarheid namelijk veelal uniek is. Je moet namelijk werken op zgn. dure uren. Als de meeste mensen vrij zijn, kan jij opdraven.

Je krijgt een horeca-loon uitbetaald, maar daarmee is rekening gehouden dat je netto-fooien krijgt. Die zijn in de reguliere horeca veel hoger, dus kan je beter daar gaan werken, óf om verhoging vragen. Je baas wil je waarschijnlijk toch niet kwijt, omdat andere slachtoffers lastig te vinden zijn ;)

Succes!