secretaresse

• Emmely

Hallo,

Even een vraagje,

Ik ben 24 jaar en heb diploma directiesecretaresse niveau 4 MBO. Ik werk nu anderhalf jaar als secretaresse/assistente bij een bedrijf. Ik verdien nu ? 1.500,00 bruto per maand. in de regeling die wij hebben is ook een bonusregeling opgenomen ik heb een 13e maand. ik heb 30 vrije dagen per jaar en mijn pensioen wordt volledig door mijn bedrijf betaald.

In januari heb ik een opslag van ? 100,00 bruto gekregen (zat eerst op ? 1.400,00 bruto).

Heb ik zo een goed salaris of zit ik nog wel laag?

Groetjes Emmely

• menno

Goed salaris (omgerekend 1625 per maand + bonus). Misschien kan je wat vakantiedagen inruilen tegen geld? Wat moet een mens met 30 dagen?! Maar dat is je eigen keuze.

Maarre..dat van dat pensioen… is dat geen farce? Meestal begin je vanaf je 25-ste pensioenpremie te betalen. Dus misschien klinkt het wat royaler dan het eigenlijk is.

Groeten Menno

• Emmely

Dat is ook vanaf je 25e! dus dat is pas voor volgend jaar, maar goed ik ben er wel blij mee dat ik daaran niet hoef te betalen. Dat staat in mijn contract.

Nou ik red het wel met 30 dagen hoor, dat is wel lekker, dan kan je nog eens lekker een dagje extra nemen als je dat wilt. dat is ook lekker hoor.

Die bonus is natuurlijk alleen als de targets worden gehaald. 25% van het meer gehaalde bedrag wordt dan ten gunste van de werknemers betaald.

• menno

Hahaha, ja eh….daagjes shoppen doe ik zelf niet zo. Maar alles bij elkaar is het niet echt verkeerd. En die bonus kan aardig oplopen lijkt mij zo. Succes!

• Emmely

Thanx voor je reactie!