Dag,
Ik heb afgelopen maand examen gedaan in een opleiding van het kort HBO wat ik via de LOI heb gevolgd. Dit is een cursus van 2 jaar op HBO niveau. Nu heb ik gesolliciteerd bij een bedrijf, en deze hebben mij niet aangenomen, omdat dit volgens hen niet gelijk staat aan een HBO opleiding. Ik had 3 zevens gehaald voor personeel en arbeid, een cursus dus van de LOI, en het is ook een erkend examen. Klopt het nu dat het geen HBO niveau is, dan heb ik dus 2 jaar lang voor niks gestudeerd??? Zijn er mensen op dit forum die dat herkennen, het was op zich best een pittig examen, met veel praktijkopdrachten, casus en een scriptie die mondeling verdedigd moest worden. Ik snap er echt niets van….
Of is het bedrijf kortzichtig en wil men alleen maar mensen die van een dagopleiding komen, in plaats van een oudere werknemer die zich in zijn avonduren probeert om te scholen. Lijkt mij dat de laatste toch een stuk meer gemotiveerd is….maar goed…ik blijf verder solliciteren.
Het salaris wat ze boden vond ik ook veel te laag…1853 bruto voor 40 uur, dat is niet eens een mbo salaris toch??? Voor iemand van 47 vind ik dit echt bespottelijk! Ik werk nu momenteel nog als magazijnmedewerker en zit bruto rond de 2000 euro voor 40 uur. Op lbo/mavo niveau…Het geeft een mens wel te denken!
Groet, Joop